fugleliv

Nå er det virkelig fugleliv i hagen,det er småfugler overalt,tror det er trekkfugler som har dukket opp og dei setter meget stor pris på fuglematen som henger igjen i trærne ,som jeg egentlig hadde planer om å fjerne da kjøttmeis og blåmeis ikke var interesert i det lengre,men nå er jeg glad jeg var treg hi hi

bokfink

det kryr av dem i plommetreet :=)

hoa har litt mindre fareger enn hannen,men fin lell

grønnsisik hann i gresset

og her deles det på maten

jeg ble glad i går da jeg oppdaget att svartkvit fluesnapperpappa hadde dukket opp igjen :=) se så fin han er da

og han inspiserer fuglehuset,denne lille fuglen som er bare 13 cm kommer fra Afrika,hannen kommer først og finner bosted,hoa kommer så etter en uke eller to seinere og flytter inn :=) smarte fugler altså.

jeg rusler en liten tur ned til kaia,det er fugleliv der også

vi har bare 1 par med tjeld her på Leira,det bruker å være to,håper dei får småkyllinger da :=)

mulig her blir måseunger også ,skjelden jeg ser dem da,flinke å gjemme dem unna

linerla lurer ikke meg,jeg fant reiret i fjor :=)

dette var noen av fuglene jeg traff på i dag :=)

12 kommentarer

Siste innlegg