full rulle

Det er værskifte hos oss,litt småkjølig ute så jeg må kle meg litt ekstra men det går bra vi har jo både vindtette klær og ull :=) vi fikk besøk i dag og dei små måtte luftast så da var det bare å kle seg

en tur ned til sjøen ,3 åringen liker det,for oss voksne er det litt travelt for guttungen springer og vi er redd han springer utfor kaia,vel foreldrene er føre var og tar på gutten en skikkelig redningsvest,lillemor derimot er enklere for hun har problemer med å fote seg i gresset blandt steiner,så hun er fornøgde med å sitte :=)

mellom noen steiner oppdager morfaren ene ungen til tjelden ,dei ble klekket denne helgen ,han sette lillemor rett forran denne vesle her,men neimen om jeg er sikker på om hun la merke til den ,jeg flyttet på en stein og trodde fuglungen var skadet,da jeg prøvde å løfte den opp flakset den til og sprang bortover,svømte litt og sprang litt til ,3 åringen var i 100 og syntes det var superspennede

her sitter barna og ser på den lille tjeldungen ,nå tok bestefaren et lite opptak ,men  jeg får ikke legge til filen her da den er for stor ,aner ikke hvordan jeg gjør den mindre

vi går hjem igjen så den vesle fuglefamilien får fred,for dei liker slettes ikke att vi hilser på ungene hi hi ,det er kjølig så vi setter oss i hagestuen .

Det ble nystekte vafler og kos ,og da dei takket for seg og reiste hjem gikk jeg og mannen en tur når vi alikavel var ute

grått ute men veldig frodigt

en skimter fjella i bakgrunnen ,jeg liker det bilde

vi går hjem og slapper av men senere ruslet vi nok en tur ned til sjøen ,denne gangen for å prøve fiskelykken :=)

men fisk det fikk vi ikke ,det eneste som kom til overflaten var svære brennmaneter,ikke ofte jeg ser slike str her ved kaia

 

8 kommentarer

Siste innlegg