Fyresdal

Vi hadde en overnatting på veien da vi forlot Rosendal ,målet var mitt ønske for ferien ,Fyresdal .Når utifriluft serverer den ene plassen etter den andre så må en nesten se litt på disse stedene og ja ,dei leverte.

nå var det ikke kirka jeg ville oppleve men Hamaren og tretoppvegen ,en fantastisk tur som tar deg helt opp i toppen av furutrea

en turvei som svinger seg fra bakkenivå og helt opp til toppen av dei høge furutrea ,ikke hver dag jeg er i toppen av et tre i skogen og tar bilde nedover :=))

så var det villmarkseventyret ,en ubetjent campingplass,med alle nødvendige fasiliteter oog alt ble drevet med solcelle ,her kunne en stå mange eller en kunne kjøre innover og finne små lommer til en eller 2 bobiler billig var det også

vi kunne låne gratis terrengsykket ,elsykkel bare vi sette på lading etter bruk til nestemann ,jeg og mannen lånte hver vår og syklet ca 20 km ,det gikk foort ,opp den første bakken altfor fort ,jeg fauk opp som en prosjektil ,da hadde jeg stilt inn på high og da måtte jeg stå i det oopp ,det var skummelt ha ha ,og etter 20 km var stumpen sår ,et så smalt sete var ikke rett for min bakende

men for en opplevelse ,langs sykkelruten var det 13 eller var det 15 severdigheter en kunne stoppe og oppleve

himmelrike ,det mååtte også oppleves ,magisk vakkert ,en sånn wow opplevelse å komme frem til fjellpartiet bak oss her som kalles himmelrike og vi var jo så heldige med været og goodt var det for noen steder var det litt vått på stien opp :=)

err du glad i natur og fjell er dette steder jeg virkelig anbefaler ,vi koste oss her i noen dager

en går mye på glatt berg den første delen av turen så greit med god sko :=)

10 kommentarer

Siste innlegg