gamle tufter

I dag er det vått ute,det regner jamt,men det blåser ikke og da blir det ikke så ille.Jeg tok på regntøy og gikk ut,turen gikk rundt garden,men det er mer å se der enn bare naturen ,for langs veien er det mange gamle tufter med sin historie,jeg kan ikke historien,men jeg kan jo vise noe av det gamle som er her

det har vært flere små kvernhus her inne i fjorden,det ble nok brukt til å lage mel,denne er vår,desverre forgår den fort,vi burde gjort noe med den medan den ennå står oppreist :=)

inni denne gamle løden som vi har er det et museum av gamle minner,for her inne står fjøsen som den gjorde for mange år tilbake siden,skal nok innom ilag med dere en dag,men er greit om det er litt lyst ute for inne er det ikke lys :=)

en elv renner så en ikke får all vatn på jordene,men det er jo koselig når det renner slik da

ikke hvet jeg hvorfor det er åpning i muren,men det har nok sin grunn tenker jeg :=) og jeg tipper dette er handarbeide,karane som drev jorda føre oss ,ja dei hadde ikke økonomi til å bestille gravemaskin når ting skulle bli gjort

snøen i høgda regner bort nå

det fosser i elvene ,skulle tro det var vår

utsikt utover hjørundfjorden i dag

gjenngrodde stier,på tide å sage ned noen trær her :=)vogna dere ser på bilde brukte vi til å frakte kyrne på beite om somrane,3 i gangen gikk det i vogna

små grønne roser,det spirer og gror under det visne

kløveren rakk ikke å visne henn denne vinteren,det er fortsatt grønnt der denne gror

vått ja

måtte bare vise kor stor kristorn blir,ja her vises ikke hele treet engang :=)

så var jeg hjemme igjen,en fin tur,og nå skal jeg lage en deilig fruktgrøt akurat som nathles gjorde :=) ha en fin ettermiddag da

 

20 kommentarer

Siste innlegg