gamleveien

I går skrev jeg att det var på tide å gi seg selv en spark bak og komme seg mer ut ,formen på turen i går var jo ikke noe å skryte av :=) Så jeg kledde på meg i dag også og valget for dagens tur ble gamleveien bak tunellen ,koslig å gå der ,men der er et men ,det er på eget ansvar for det kan komme stein ,det var jo en grunn for att vi fikk tunell,heldigvis er det skjelden det går stein der ,så jeg gikk jeg og det gikk fint :=)

nå som veien ikke kjøres på så ofte gror den fort igjen med mose,litt blir det kjørt for sånn midt på kommer vi til Kalnes og der er det 3 hytter

lavt skydekke og på returen var det bitte bitte litt småyr

på denne steinen liker skarven å stå ,det er en fugl som letter lenge før vi er i nærheten,i dag trodde jeg att den ikke hørte meg ,men joda dei gjorde seg klar for adgang straks jeg stoppa,men jeg fikk no knipsa før dei flaksa seg over fjorden

så er jeg ved Kalnes ,som er neset som stikker ut i fjorden med 2 hytter på ,den 3 hytta er på den andre siden av neset og på den andre siden av fjorden ser vi Finnes

hytte nr 3 er dette vesle småbruket ,skikkelig koslig sommersted :=)

der fossen kommer ned er der 2 hus og 1 hytte ,men det er en som eig alle bygga og leiger dem ut hele sommeren og høsten ,dei som leiger ligger ute på fjorden og fisker hele tiden dei er her :=) kjører en videre helt fram til Finnes så går der en vei langs jordene og der er det vi kjører for å komme opp til Bakkedalen hvor vi har hytte ,det går helt fint for meg å sykle ,sette sykkelen ved bommen og gå opp og innover til setra der hyttene er,kanskje jeg skal prøve elsykkelen opp til sommeren :=)

jeg snur for her ved Kalnes er det bom ,det er på den andre siden av bommen der rasfaren er størst ,og som dere ser får vi en veldig grønn jul i år ,der er så fasinerande å se kor grønnt det er ,gress,urter og høymoleblader ,skikkelig grønne og fine ennå

rundt neste sving og vi kan skimte Leira ,men her ser vi rett fram og da ser vi Viddal som er stede en kommer til når en kjører forbi Leira ,men da er det bom stopp og en kommer ikke lengre,da må en snu og ta samme vei tilbake :=)

Jeg kommer meg hjem denne turen var ca 6200 skritt,jeg kunne jo gått en runde på Leira også ,men valgte å gå inn igjen ,jeg går jo mye uten mobilen i lomma så skritta er nok mye mer enn dette :=)

vel inne hadde jeg opparbeidet meg energi ,så jeg tok like godt og bakte en stor sjokoladekake ,godt å ha til jul ,og i kveld for da får vi besøk av yngste datter og svigersønn ,men i kveld blir det uten barna ,skulle egentlig få besøk av sønn og veslejenta på 2,5 år også ,men veslemor hadde oppkast i går kveld og vi tar ikke kjangsen på å få den syka i hus til jul ,så da får vi besøke dem i romjulen :=)

Ha en fortsatt fin ettermiddag da

10 kommentarer

Siste innlegg