garsarbeid får en muskler av

Ja nå driver vi ikke gard lengre men vi bor fortsatt på gården oog det er mer enn nok å ta seg til med om en bare vil :=) jeg viil ha boort gamle gjerder og piggtråd og det er ikke en lett jobb skal eg si dere ,men den soom jobber får resultater .

I dag er det mandag og strikkekafe ,jeg hadde planer om å gå men så kom den containeren til jernskrap i dag og da tenkte jeg på all gjerde og piggtråd som stod igjen ,da bestilte jeg bil med grannen til strikkekafe ,tok på arbeidstøy og gikk ut ,det var bare å gyve på :=) nå er nesten all gjerden nede og jeg har fått det hjem til garden ,stolpene fikk jeg løs,jeg fikk dem opp av marka og jeg har samlet alle i en haug ,det blir jobb av slikt for det er ikke snakk om bare noen få meter ,fram og tilbake ble det mange kiloometer og det med handemakt ,så jeg har fått en real treningsøkt før kl 11 i dag ,og jeg er superfornøgde :=)

kom et lite snødryss som la seg på i natt ,ja ja

alle stolper er løsnet og dratt opp ,først lot jeg dei ligge så var det å hale og dra gjerde frem ,det er fastgrodd i gammal gras men jeg får det frem og drar det etter meg ned til løda ,så var det bare å begynne å samle stolpane 2 eller 3 i gangen ,jeg lover dei er fryktekig tunge siden dei er våte ,så gikk det fram og tilbake

nå er det viktigste dratt opp ,men der er litt mer som mannen lyt hjelpe meg å dra opp det var vel mye torm som hadde lagt seg over :=) og stabelen med stolper skal jeg få ned til løda i løpet av uken ,det haster ikke men jeg tar det som styrketrening og det er gjort på et par timer .

Resultat av jobben i dag og det før kl har ringt 11

er ikke så verst da :=)

en bonde har ikke noen sofaliv akkurat hi hi ,men nå er det som sagt snart strikkekafe og da kan jeg sitte på baken med verdens beste samvittighet og kose meg ,ha en fin mandag da

19 kommentarer

Siste innlegg