gårsdagen

den var fin den og i går var dagen for fiske ,tilfeldig tok jeg med nøkkel til naustet da jeg ville gå en tur ,når jeg kom ned til sjøen såg jeg liv så jeg tok fram fiskestanga før en tur ,og det ble en hel dag ved sjøen :=) ja for fisken beit på

makrellen beit også men den glapp ,en fisk så sterk att jeg ikke evnet å få den opp ,den glapp den også men den tok ikke med seg sluken :=) 2 fina sei kom opp og jeg tok en pause ,gikk opp igjen og fikk filitert seien ,fiskerasket hadde jeg i bøtten og gikk ned til sjøen igjen for å kaste det ,da prøvde jeg fiskestange igjen ,og nå beit makrellen må vite

skikkelig store og fine ,den ene hadde en stor rogn i seg

det er første gang jeg får det da ,jeg såg meg fornøgd med  fangsten og gikk hjem ,det var på tide med lunch

lunchen ble stekt makrell og stekt rogn med litt potetsalat til :=) og det smakte helt nydelig ,liker du torskerogn ,ja da liker du makrellrogn for det var mye likt i smaken ,kanskje makrellrogna var hakke bedre enn torskerogna :=)

makrellen som var igjen lagde jeg makrell i tomatsaus av ,nydelig ,3 bokser frøs jeg ned medan den ene koser jeg meg med nå :=)

Men nå hadde jeg nok en gang fiskerask ,det liker jeg ikke å ha her hjemme i varmen ,så det bar ned til sjøen igjen

denne gangen tok jeg ut en stol fra naustet og satte meg bare for å nyte ,litt vassing ble det også da :=)

det vart en fin dag ,klokka gikk og jeg måtte opp og lage middag før mannen kom ,etter middag var det vanning i hagen og inspeksjon i grønnsakshagen

ja nå skjer det noe ,jeg får noen squash og dei vokser fort så det blir ikke mange dagene til :=)

ønsker dere en nydelig dag

14 kommentarer

Siste innlegg