glutenfrie proteinrundstykker

I går når vi var hos min mor kom ei som er gift med mammas søskenebarn.Siden jeg nå lever på lovfoofmap diett og min mor var litt frustrert siden hun hadde stekt gode vafler kom vi i snakk om kosthold :=)

Hun som kom på beøk hadde også gått over til et sunnere kosthold,til hele familien og det med positiv virkning.

Hun fortalt om disse rundstykkene og jeg fikk oppskriften

oppskriften skulle gi 11-12 rundstykker,jeg fikk 15 store :=)

Jeg fikk jo en kostholdsplan og på den skulle jeg lage små lapper til kveldsmat,oppskriften er i grunnen den samme bare forskjellig mengde av innhold + att en skulle ha en gulrot i rundstykkene

4 egg

1 beger cottage chees mager

400 g havregryn,glutenfrie om en har behov for det

1 ts bakepulver

1 stor raspa gulrot

 

ha alt i mikseren som en bruker når en pisker fløte og la det gå lenge til innholde er en deig

bruk en ss og ta en passe mengde deig i honden,fukt med vann (som å lage kjøttkaker ) og form til rundstykke,legg på plate dekket med bakebapir

 

Stekes på 200 grader i ca 30 min avkjøl og nyt

luftige

og utrolig gode :=)

21 kommentarer

Siste innlegg