glutenfritt ikke bare enkelt

i dag hadde jeg planer om å lage krumkaker,og fortsatt skal jeg gjøre det :=) jeg sjekket opp noen oppskrifter på nett ,skrev ned ingrediensene men ikke fremgangsmåten ,og det ble jammen meg noen krumkaker ha ha :=) for da røra hadde fått stå litt ble den hard,jeg hadde i litt vann jeg for att den skulle bli litt smidigere :=) og gjett hva,jeg fikk tidenes beste pannekaker ,glutenfrie og melkefrie slå den da :=)

myke og fine stekt i krumkakejern ,tanken på å bare hive deigen slo meg,men jeg gjorde ikke det,jeg stekte alt og fikk en fin liten stabel med fantastisk gode pannekaker,gjett da hva jeg har hatt til lunch i dag

jo det ble krumkakepannekake med smørost og skinke inni ,ollala det var godt :=)

Men det var krumkaker jeg skulle lage i dag,så opp på lovtet med meg,lette frem min gamle kokebok for glutenfri bakst,finner frem krumkaker ,oppskriften var den samme men uten pofiber,og fremgangsmåten var helt annerledes enn det jeg gjorde på første forsøk,først skulle jeg lage eggedosis,så skjære forsiktig inn mel før jeg tilslutt rørte inn det smelta  smøret, og nå snakker vi nå ser det ut som en vanlig røre :=) den er snart ferdig å sette seg så da blir det en ny runde i krumkakejernet,samtidig lagde jeg en pepperkakedeig,glutenfri,ja for jeg var litt snar med krumkakedeigen,for jeg hadde sukkeret i melet før jeg leste lag eggedosis :=) dermed måtte jeg måle opp på ny og det som allerede var oppmålt og blandet (sukker /mel ) det ble jobbet mer med til pepperkakedeig,resultatet ,ja det skal jeg dele med dere i kveld :=)

Ha en fin dag da

5 kommentarer

Siste innlegg