god jord

God morgen. I går jobbet vi i hagen,ja mannen hjalp meg og gjorde det jeg ba ham om hi hi ,bilde får komme en annen dag av hva ,for da kvelden kom var denne kroppen som en krasjlanda pudding,jeg måtte bare dra inn årene og ta natta tidlig.Bede i dag og det er bra for vi skal bortover og feire 1 årsdagen til lillegutt i dag :=)

Men det var hagen i gårog det blomstrer så utrolig vakkert nå

to vakre i min hage,det morsomme med disse er att jeg ikke kan minnast å ha plantet dem,men det går bra for jeg liker dem meget godt,den mørke fiolen med kvit kant i toppen er så utrolig vakker store er blomstrane også og i år er tuen dobbelt så stor som i fjor :=)

den jobben som tok knekken på meg i går var i grønnsakshagen,vi hadde en pallekarm med jordbær,det var mannens ønske å ha dem,men med en pallekarm midt i den værste jungelen av skvalderkål går ikke særlig bra,så jeg sa til mannen att den måtte flyttast og han måtte hjelpe :=) det resulterte i 2 pallekarmer med to pallekarmer i høgden ,nå trenger jo ikke jordbær så dyp jordså mannen hentet et traktorlass med grus/mold til meg,han spadde og tippet i den første pallen,den andre stod litt vrient til for en trillebåre,så mannen fylt i bøtter og jeg tok i mot og fylt i karmen,den bøtta ble fullere og fullere for det var vist en som ville bli ferdige ,men denne fruen sa att siden han var den ivrige på jordbæra så måtte han pent plante om jordbærplantene også hi hi .

Sjekk her da ,når mannen løfter opp den pallekarmen jordbære stod i først

den svære meitemarken,herre min for en størrelse,og den bærsja på meg også ,det ser dere sikkert i enden som ligger i hånden min

jeg la den pent ned i jorda igjen,ikke der den bodde,men i et annet av beddene  mine,for disse er mine hjelpere og gir verdens beste plantejord :=) slik att det som skal vokse her trives meget godt,det er rett og slett et tegn på god jord når den er full av disse meitemarkene ,og jeg tar godt vare på mine iallefall hi hi .

i to av beddene grov jeg ned 2 fulle bøtter med bokachi (matavfall)og jeg fikk sådd i tillegg plantet jeg ut en del framdrevne småplanter,så da er det bare å krysse fingrane for att nattefrosten er historie .

Da ønsker jeg dere alle en fin søndag :=)

8 kommentarer

Siste innlegg