god morgen

Ute er det stumende mørkt fra stolen ser et gatelys,sånn er det langt ute på bygda,lite lys å se når vi ikke har butikker og byggeplasser.

Barnedåpen er vel over og vi hadde en fin dag.

Igår var det en ny runde i Ålesund,jeg ble en testkandidat for biocare,jeg hadde artrose i begge hofter,men det viste jo jeg .

Da jeg kom til Volda i går var det stille i gatene ,jeg må vente ca 40 min på bussen til Ålesund ,da ruslet jeg litt rundt i sentrum

julelysa skinner,og jeg tenker jeg snart må ha ut litt i hagen så jeg ser annet enn et gatelys i mørket .

vel framme i Ålesund og bussen stopper bare minuttet fra der jeg skal .

Mange spørsmål skal kysses av dett går på helse og hvordan en har hatt det dei siste 48 timane,vekt,høgde og puls blir målt og så kom det som tok hele dagen min blodprøve,2 stikk og ei ny skulle prøve 2 nye stikk og en taxi blir bestilt,jeg måtte til Ålesund sykehus ,for der jeg var greidde dei ikke å treffe blodåren min

og her gikk jeg virkelig i ring,uansett hvor jeg ble forklart hvor jeg skulle møte opp så gikk jeg i ring mellom 1 og 2 etasje,til slutt var der ei som forbarmet seg over meg og fulgte meg helt til rett sted,jeg fikk dei nødvendige papirer før jeg så måtte gå til venterommet for blodprøvetaking,1 stikk ble tatt og det var bom,stikk 2 og dei valgte da oppå håndledde mitt,det gikk og jeg ble ferdige,føst kl 16 var jeg tilbake i Volda og der ventet mannen på meg,humøret mitt er ikke noe å skryte av og jeg føler meg nokså tung innvendig i tillegg hadde jeg litt for høg blodtrykk,hvorfor aner jeg ikke .

Et helt lass,nok for hele studietiden på 6 mnd,og i dag startet jeg

dagsrasjonen for en dag ,5 morgen og 5 kveld ,men jeg har meldt meg på så det får eg svelge :=)

I går var det barnedåp,en fin dag mange barn så det var en barnedåp med mye liv og røre

og dåpsbarnet var bare så snill og rolig :=)

Av nytt i bygda har dei aller første flaskene med eplemost blitt produsert,en ung familie har plantet mange epletrær og fått eplepresse i fjøsen,dei var uheldige og fikk både mus og jordrotter sist vinter som tok mange av dei nyplanta epletrærne,men heldigvis overlevde mange så dei fikk noen flasker og jeg var heldige og fikk sikret meg 4 av flaskene

2 forskjellige smaker da det er to eplesorter ene litt søtere enn den andre og disse flaskene blir gjemt unna til jul og julens middager .

I dag skal alle duker etter dåpen vaskes så får vi se hva dagen bringer,planen er å invitere et par damer på et kakestykke om dei har anledning for vi måtte ta en av kakene med oss hjem i går :=)

6 kommentarer

Siste innlegg