god morgen

God morgen ,her er det ruskevær ,skikkelig høst ,jeg har hatt besøk i godt over en uke og da prioriterest ikke bloggen sånn er det :=) ,nå er jeg alene og i dag er det strikkekafe ,jeg har ikke vært der heller dei 2 siste ukene

min søster og svoger fra Sandnes har vært her ,dei prøvde seg som jegre på hjortejakta,og medan dei var i skauen passeet jeg denne søtnosen ,og selv for en liten vovse var det godt med et fang når mor og far forsvant

da var det bare å legge fra seg strikketøy :=)

men vi har strikket masse både jeg og min søster

vi har gått turer ,jeg måtte jo lære besøket mitt hvor hjorten gjerne var å se

dei såg hjort,dei hørte bukkane ,men hjorten lot seg ikke fange ,med varmesøkende kikkert kunne en se dem høgt til fjells,en annen gjeng var enklere,mer fargerike kan en godt si ,men dei var fredet ha ha

ja ja ,vi har hatt det fint og jakta varer til jul ,så andre jegere får en ny mulighet :=)og i går da våre var vel tilbake på Sandnes ja da observerte vi hjort kl 8 på kvelden ,skulle tro dei viste når der var jegere og ikke :=)

Jeg  tatt i hus graniumane og plukket paprika i drivhuset,bare 2 greidde seg helt frem og av dem ble en rød

chiliene blir ikke røde heller så jeg tenker å ta dem i hus grønne i løpet av uken

jeg har plukket nyper,delt dem i 2 og tørket dem ,det varmer godt når gradestokken kryper nedover,da bløtlegger jeg noen nyper over natten ,koker dem og siler,koker opp igjen med litt rosiner og rører inn litt potetjamning ,det er godt det og varmer innenfra

nå er det hverdag og siden det er mandag så starter jeg uken med å møte opp på strikkekafe i dag :=) ha en fin dag da

14 kommentarer

Siste innlegg