god morgen

her våknet vi til en iskalde morgen,klar blå himmel sola begynner å vise seg overst i fjelltoppane og måleren viste 10- det er iskaldt det.

Det er mandag og strikkekafe,skal se om grannen skal i dag da sitter jeg på,gå så langt i kulden gjør jeg ikke i dag,det blir for kaldt.I går ble det en kvelstur ,jeg ble hundepasser og han hadde tatt vinterklippen så pass att det var for kaldt for mham å gå en lengre tur uten dekken og siden dekken ennå ikke er på plass var vi inne ,satt ikke på rumpen av den grunn ,jeg og mannen benyttet dagen sammen til brødbakst :=) og da vår firbeinte venn ble hentet gikk vi en kvelstur ut i kulden

jeg bruker helst å gå i dagslys ,men siden det ble såpass mørkt i går kom gaven fra snille Solliv til nytte ,gode lykter til å feste på klea

dei funka dunderkrutt,bilane slakket ned farten lenge før dei paserte meg :=) men det var kaldt det stakk i kinnene ,så det var jammen godt å komme inn i varmen igjen :=)

Vesle Ragnar er en luring og han river vistnok av seg vottane ute,det går ikke når det er så kaldt ute,så denne bestemora var snar å strikke barnehagevotter i helgen ,jeg fikk prøvd dem på ham før jeg strikket begge ferdig og dei passet fint,og jeg tror han får litt problemer med å dra dem av

tykk alpakkaull,dei bør varme godt :=) skal nok strikke flere par men først må genseren til min datter bli ferdige :=) kofta mi må vente til den er ferdige .

Her har jeg vært aktive på morgenkvisten,vaskemaskina går og soverommet har fått en grundig julevask,senga fram også komodene,ned på kne og vask i alle kriker og kroker,på med nye sengekle ,det blir godt å legge seg i kveld :=) men først skal dagen nytes ,ha en fin mandag da

14 kommentarer

Siste innlegg