God morgen

I dag er det en kjølig morgen ,hele 4+ ute,duggen ligger tykk som om det var rim ute.Men himmelen er blå og når sola får klatre fjella så blir det en deilig dag .

Selv skal eg til Volda,jeg vaksinerer meg mot flått og da må en ta 3 sprøyter med en tids mellomrom mellom hver,i dag er tiden for sprøyte nr 2 ,og når jeg først er bortafor ,da blir eg der til kvelden og mannen er ferdige på jobb.

I går var vi på Gamle Strynefjell ,det ligger høgt,på over 1000 m høgde så der er mye stein og lite skog der,men det finnes alikavel fine fargeklatter

bittesmå klokker med lysende røde stilker,har ikke villfloraen her rett nå så aner ikke navn på blomstene

en annen med litt større klokker,nydelig blå

nydelige rosa tepper

en vakker blåvinge trivdes på disse nydelige rosa tuene

gult lyser alltid opp ,og denne vesle sommerfuglen kledde det gule godt

dyreliv,ekkelt joda ,men så tenker eg att alle disse muligens blir til vakre sommerfugler en vakker dag

vakre fjellroser i både kvitt og rosa

en nydelig bukett med kvite blomster,aner ikke hva den heter har faktisk ikke sett denne før.

Vi rusler det er så mye fint å kvile øyene på ,store ruterørsopper,ser nesten ut som en blomst dei også ,det var mengder av dem

det rasler i lyngen ,og før jeg rekker å reagere så hopper en hare raskt forbi meg,det fikk bli ett minne bare jeg fikk se :=) men en annen som var ute og hoppet greidde ikke hoppe like fort

om dere ikke viste det fra før så hvet dere det nå,frosken klatrer loddrett rett opp på bratte steinen ,den trodde det var tryggere enn å hoppe rett mot kamera hi hi ,og da vi beveget oss vekk snudde den og hoppet fort ned igjen :=)

Så joda selv det livet virker grått og karrigt så er der liv,et fargerikt liv :=)

14 kommentarer

Siste innlegg