god morgen der ute

Det er fredag og det er en vakker vinterdag.Jeg er som dere hvet nå godt i rute med juleforbredelsane,noen er imponert over att min julebakst er i boks,det har jo sin grun i år :=)

6 desember ligger jeg på opperasjonsbordet,en litt større beinopperasjon som jeg ennå ikke hvet hvor stor blir,det sier seg selv da att desember ikke er en måned for juleforbredelser i år,foten min blir gipset eller satt skinne på ,ennå hvet ikke legen hva det blir,desember er måneden der jeg bare skal nyte dagene og prøve å trene meg opp igjen så jeg kan nyte fjellturer til våren igjen :=)

Pynte til jul kommer en av mine døtre og gjør for meg,og den samme datteren fryser veldig,hun har problemer med stoffskiftet ,noe som gjør henne frostig av seg,så denne mammaen sitter og strikker en ullegenser i 100 prosent alpakkaull,er kommet opp til rundfellingen ,dermed glemmer jeg litt bloggen og jobber på for å ferdigstille genseren ,vil jo ikke att mine barn skal gå rundt og fryse :=)

Men etter julebaksten i går kjente jeg att en liten pause var nødvendig,så da kledde jeg meg og gikk en liten spasertur

vakre dager med sol i fjella ,men du så masse is på veiene ,jammen er jeg glad jeg har gode piggsko

fjella bak heimen vår,bratt ja men vakkert å gå der

dråpene han i stråa som bittesmå diamanter,for onsdag snødde det ,så tinte det og i går kom frosten tilbake

med kulden blir isen i fjellveggen mer og mer,men jammen er det også vakkert

det var en deilig tur,godt å komme seg ut litt etter timer ved kjøkkenbenken :=)

Ønsker dere alle en fin fredag

5 kommentarer

Siste innlegg