gode dager

det har vært gode dager og jeg har puslet i hagen ,nye småprosjekter men alt tar tid ,nå krangler rygg og hofter så jeg har ikke gjort stort i dag annet enn å besøke ei granne og hatt besøk av ei venninne og så fikk jeg ferdig en genser jeg har planer å ha med i bobilen i sommer :=)

vi har mye plen på alle 4 sider av huset + en på den andre siden av veien ved siden av garasjen ,det er mannen som tar klippejobben ,men siden jeg planter og lager platting overalt på den siden som drivhuset står har jeg attt på meg jobben med å slå den plenen ,og det tar hele min dag med innslag av pauser ,etterpå er hoftene så vonde att jeg har et par dager etterpå for å komme i jenge igjen ,sånn er det ,men jeg må ha klipt plen rundt meg skal jeg trives i tillegg er det mye flått i det høge gresset så det er bare å klippe :=)

viser et knippe bilder fra min del av hagen

klipperen som vi kan kjøre bruker ikke jeg ,jeg bruker en liten elektrisk som samler opp gresset og den kommer jeg til alle plasser med

vi har laget en liten levegg til en liten viftelønn ,vi hadde jo kjøpt en stor viftelønn ,men så kom mannen hjem med en til og her tok vinden litt for godt tak i den ,,jeg har klippet til levegen i dag så det ser bedre ut ,i tillegg har jeg lagt duk på innsiden og noen kvite fliser oppå så att gress ikke skal vokse der for det blir problematisk å klippe :=)

og genseren den ble ferdig i dag morges

veldig fornøgde med den ,sefiene blir så som så dei får eg ikke til :=)

da jeg sto opp i dag hadde mannen tatt bilder på kameraet mitt,for reven lusket ute rundt om mellom husene til oss og naboen

god hønene til naboen var inne ,vanligvis går dei fritt ute på tunet men dette var nok tidlig så naboen hadde ikke sluppet dem ut ennå :=)

samme nabo har skaffet seg flere dyr

dei svarte er naboens ,en annen som bor lengre oppe i bakkane eig den lyse ,men disse fire kom for noen få dager siden og dei er glade i å bryte seg ut ,i dag var alle fire ute på tur og det liker jeg ikke ,det siste jeg vil er å få besøk av dem i hagen min så nå håper jeg dei ikke greier å bryte seg ut igjen ,uff uff

det jeg liker aller best er att den nye bonden som slår våre marker begynte å slå i går og i år startet han med markene rundt huset vårt ,lykke nå er det nyslått oppom huset vårt og det ble så utrolig fint

det er virkelig deilige dager :=)

14 kommentarer

Siste innlegg