godt i gang

helgen er over og jeg har brukt den godt,gått lange turer og når jeg har vært inne har jeg strikket ,jeg kjøpte jo denne søte strikkeboken denne uken

oppskriftene er i rauma finull et norsk ullgarn og den klør virkelig ikke

jeg hadde kjøpt garn på forhånd ,og trodde jeg hadde det jeg trengte

men jeg hadde bare det halve viste det seg da boken kom,så ble mannen min syk ikke corona men han ble hjemme og jeg tok ikke bus til Volda for å kjøpe mer garn,men jeg begynte med det jeg hadde

så var det stopp ,jeg følte jeg trengte en farge etter denne rosa som jeg ikke hadde ,jeg sendte en sms til svigerinne hun skulle hit inn det ble et nytt nøste og jeg kunne lykkelig fortsette,jeg fikk på neste rad med farge så begynte jeg å spekulere i fargene jeg hadde kjøpt ,så kom jeg til å tenke på att det muligens var noen som hadde rester av finull liggande ,det var verdt et forsøk ,sendte melding til ei ,hun hadde akkurat begynt på et restegarns teppe i finull så da gikk restene hennes til det,så sendte eg melding til ei venninne ,o lykke hun hadde et helt bærenett og jeg kunne få det til halv pris ,jeg vipset med en gang

noen nøster var påbegynt men flere var helt nye ,og når jeg la til nøstene jeg selv hadde kjøpt ,ja da skulle jeg få til noe

her blir det nok til mer en vesten jeg har begynt på og det fine med boken er jo att omtrent alt er strikket i nettop dette garnet og alle har samme mønster så garnet passer til mye i denne boken

den lyse var det jeg fikk min svigerinne til å kjøpe ,en blek gammelrosa ,hva skulle jeg så ta ,jeg har jo gått helt bort fra fargene i boken

noe blir det og jeg tenker det går helt fint :=) dette blir en fargeglad deilig vest :=)

 

18 kommentarer

Siste innlegg