godt planlagt

Det lønner seg å følge litt med på værmeldingane,iallefall om en skal plukke hagebær,å grave seg inn i våre busker er ikke noe gøy,da liker jeg bedre å stå i tskjorte og nyte lun sommervarme medan jeg høster sommerens smaker :=)

med god hjelp har jeg nå fått plukket tomma alle busker med hagebær,varmt og godt når vi jobba ,i dag har jeg fått saft på flasker og nå som jobben er gjort og jeg har ryddet opp etter jobben ,ja nå regner det godt ute,det kom idet jeg var ferdige med bæra :=) det må jeg si var godt planlagt

9 store flasker med god saft laget på rips og solbær,ikke noe saft smaker bedre  :=) en behøver ikke kjøpe fine saftflasker,det går like greit å bruke alt en har,være seg edikk,oljer,vin eller andre gosaker,det er bare å vaske flaskene godt og destilere dem,jeg lar dei ligge i ovnen på ca 150 grader en stund før jeg fyller på saften,korkene koker jeg :=) det går så bra så :=)

bæra vi plukket her om dagen på fjellet,ja kreklingene og blokkebæra

det ble til 5 små glass gele

skikkelig stiv og fin ble den,det ble en sylteskål i tillegg men den ble oppspist med en gang :=)

lørdag besøkte vi sønn og svigerdatter,ja og lille Mathilde

og denne gromjenta var bare så go :=)

søndag,ja i går da kom datter med sin familie på besøk ,hun plukket med både rips og plommer som hun vil lage noe godt av hjemme med seg,etterpå trillet vi tur med vesle Ragnar han er en blidnos uten like

og det er fortsatt stas i bestefars gamle vogn,3 generasjon som bruker denne :=)

i dag begynner vi med strikkekafe igjen,det skal bli hyggelig å treffe damene etter en lang sommerferie,jeg har fått meg haik så jeg kan slappe av til bilen dukker opp,så får dere ha en fin mandag da

11 kommentarer

Siste innlegg