Godt vandt

God morgen .Må si det er deilig å bare ta morgenen med ro ,nyte kaffen og vente litt med frokosten :=) jeg har vært med min mann bortover til Volda 2 dager på rad ,det går greit det men jeg er godt vandt med å bare ta dagen i mitt tempo :=) så to slike morgener der jeg må ut døra kl 7 holder for min del hi hi .

Fredag skulle jeg hente mine nye briller ,dei låg i Ørsta ,jeg ser på reklamen att europris har åpent fra 8 ,fint tenker jeg så kunne jeg ta buss fra Volda og rusle i gangane og på europris i Ørsta til jeg fikk hentet mine briller kl 9.30

så mannen setter meg av på bussholdeplassen i Volda ,10 min å vente på buss men det gikk fort det

vel framme i Ørsta blir jeg mektig lurt ,kjøpsenteret er stengt ,og der inne er europris og her åpner dei ikke før 9 ,seriøst alt er stille måtte være europris i Volda som skulle være åpent fra 8 ,sukk hva skulle jeg finne på i snart en time ? det var bare å ta beina fatt og rusle i en meget tom sentrum

bare meg ute så tidlig og et par komeunefolk som kostet litt på fortau

et vakkert kastanjetre ,litt skakk og skjev men hva gjør vel det

kl nærmer seg 9.30 jeg rusler opp i den tomme gågaten ,der ligger brillebutikken ,dei hadde åpnet og jeg fikk brillene mine ,men ennå sover Ørsta og jeg var allerede lei av å trakke der ,så jeg tar første buss tilbake til Volda her er senteret åpent fra kl 7 :=) en kan gå inn sette seg eller gå på toalettet , å det var godt og det beste ,kafeen hadde åpnet

og jeg spanderte på meg frokost nr 2 ,ja eg hadde spist et par knekkebrød før vi reiste hjemmefra ,men det var tidlig :=)

Etterpå var kl så mye att butikkane hadde åpnet ,jeg gikk ført og kjøpte nye fjellstøvler ,tok ikke bilder men det kan komme en annen dag :=) og så hvet dere dukket solen opp

det kunne ikke bli bedre :=) særlig for meg som ikke har sol i bygda lengre :=) men dagen hadde startet tidlig jeg var trøtt i beina hadde ruslet 12000 skritt før butikkane åpnet ,så jeg tok skulebussen hjem kl 14 ,turen tok 2 timer ,det var tunellarbeid og kolonnekjøring  men det gjorde ingenting ,jeg syntes bare det var deilig å sitte :=)

I går var det opp like tidlig ,jeg skulle nok en morgen følge mannen når han reiste på jobb :=) men i går var det kos ,jeg skulle passe minste barnebarn noen timer

kaffe og julekaker og en varm stue å kose seg i

lillemor har lært å ake seg frem og det går fortere enn mormor greier å knipse bilde hi hi ,å som vi koste oss :=) og da lillegull skulle sove litt hadde jeg med et strikketøy ,men det var en som fikk litt problemer da :=)

tintin ,han liker å ligge med hode i fanget mitt ,men jeg hadde strikketøy ,han gikk litt rundt seg selv før han gav opp og la hode på kofta mi istedenfor hi hi ,men det var ved siden av meg i sofaen :=)

Min datter var tidlig ferdig på jobben så vi fikk noen timer sammen ,da hentet vi gogutten tidlig i barnehagen også

vi puslet og vi reiste til månen ,fantasien er det ikke noe i veien med hi hi ,jeg fikk en koslig dag ,før jeg fikk skyss til butikken ,ble akkurat ferdig med helgehandelen da mannen var ferdig på jobb .

Nå sitter jeg her ,det er lørdag og vi skal være hjemme ,henge opp litt julelys i vinduene ,støvsuge litt og bake brød ,i dag blir det en deilig dag å være hjemme :=) men jeg skal nok komme meg ut på en liten spasertur også ,ha en fin lørdag da

8 kommentarer

Siste innlegg