grasløk

er dere heldige å ha gressløk i hagen eller på balkongen så er det på tide å klippe litt i den for den vokser fint ooppp igjen akkurat som plenen i hagen :=) jeg klipte ned nesten alt i dag ,lot litt stå igjen foor der var det mange blomsterknopper ,og min desidert største favoritt er grasløk i olje

jeg kutter gressløk i mindre biter putter alt i kjøkkenmaskina har i litt salt (smak og behag hvor mye) og rapsolje,så er det bare å kjøre på til passe konsisttens,har du lite grasløk er det bare å bruke mer olje da blir den mer tynnflytende men like god .

Dette bruker jeg som det er på salaten,rører inn litt i godt smør eller rømme og bruker det til grillmat ,laks eller det du måtte ønske og best av alt .,i kjøleskapet står det seg til ja ,jeg harr nettopp tømt siste glass fra i fjor så et år står den seg :=)

på tide med litt sol og varme så det kan begynne å blomstre litt mer i det store beddet ,noe kommer men med 3-4 + om natten så tar det litt tid

bronsebladene er skikkelig fine i år og jeg er så spendt på hvor mange blomster den får i år

pieris ,den er så vakker og kan bli ganske stor om våren kommer den med knallrøde bladverk i toppen og etterhvert skal den komme med blomster ,jeg har 3 stk men ingen har blomstra ennå ,bare å håpe det snart skjer

ønsker dere en foortsatt fin mandag

22 kommentarer

Siste innlegg