gressløk

tidligere skrev jeg om gressløkpesto,ja den er så god att det glasset jeg lagde snart er oppspist,og siden gressløken hadde vokst opp igjen klipte jeg den ned i går,og det ble pesto av alt jeg ikke kastet :=)

når jeg først var ute tok jeg også inn litt bladgrøndt til middag noen gulrøtter,hageblåbær og oreganoen blo også nedklipt for andre gang,første gang oreganoen ble klippet bar den for langt kommet og måtte kastes,men dette jeg tok i hus i går skal tørkes så vi kan bruke det til pizza i vinter :=)

da jeg hadde tatt dette i hus kom jo mannen og ba om hjelp til å plukke plommer som har tok med på jobben i dag for å dele med noen der :=)

men jeg kom da i havn med alt før jeg tok natten i går alikavel

en stor skål full som jeg fordelte på tre bokser,jeg kan jo ikke ha bare pesto i kjøleskapet ,så dette frøs jeg ned,det går helt fint å fryse pesto :=)

jeg går jo på lavfodmapdiett og det innebærer 0 løk,men gressløk kan jeg spise,så da har jeg min pesto med deilig smak av løk :=)

og medan jeg stod ved kjøkkenbenken og stelte det jeg hadde tatt i hus ,kom en snikfotograf

 

lit rot rundt meg,men sånn bor vi :=)

Da vi hadde dusjet og var ferdige med alt styret vi hadde holdt på med,ja da kom regnet det kom en skikkelig skur,når jeg våknet i dag var det opplett,men nå er det vist borte i å småregne litt igjen,det fine været er nok over,iallefall med sine 30+ som vi har hatt noen dager,og hva skal jeg så finne på i dag ? strikke og rusle en liten tur,finne frem kofferter og pakke litt for ja vi har tenkt oss på en liten ferie igjen i neste uke :=)

12 kommentarer

Siste innlegg