hadde planer om å være lat

I dag hadde jeg rigget meg til med strikketøy,hadde planer om å være lat og holde meg inne og strikke ,men så var jo mannen hjemme og han spør om ikke vi skal gå ut i sola ,jeg kunne jo ikke si nei da :=)

Så jeg tenkte fort og sa jeg hadde planer om en tur i skogen opp mot Kårdalen og energien kom fort når jeg først hadde kommet meg ut .

siden det bare er bratte bakker og høge fjell her jeg bor får vi fort en vakker utsikt når en går oppover bakkane

skogen var full av vakre blonder i en nydelig orangefarge ,dette er falsk kantarell ,ikke giftig men ikke matsopp heller

skogsbotnen er dekket av myk grønn herlig mose

ikke alle trær vokser rett til himmels,noen tar seg en svong først

har du noen gang tenkt over att skogen er full av hjerter ,vakre grønne og litt syrlige ,ja du kan spise disse søte hjertene her

et grønt og mykt hjerte ligger på en avsagd stamme

jeg rusler ned igjen ,i enden på den grønne flekken ser dere heimen vår

høstfargane begynner så smått å komme her nede i lavlandet også nå

rogna står der så rød og fin ,håper vi får mange sidensvans på besøk ,dei liker rognebæra ,artig å se trærne så røde men omtrent uten bladverk,det har blåst så kraftig att lauvet har blåst av på dei fleste rognebærtrea

da jeg var nede valgte jeg å gå turen rundt garden hjem igjen ,altså motsatt vei av det jeg normalt går den runden :=)

og når jeg alikavel gikk den veien gikk jeg en liten tur i granskogen på den enden også :=)

og da jeg kom hjem var jeg vist ikke så lat lengre men full av energi :=) ikke rart det for turen gav meg 11878 skritt og det får en energi av :=)

4 kommentarer

Siste innlegg