hagearbeid

etter dager med mye regn fikk vi en tiltrengt dag med et nydelig vær,mildt og tørt ,sola traff taket til grannen noen få minutter så var den borte igjen ,ennå kan en kjenne sola i ansiktet om en går ned til sjøen ,men det varer bare en liten halvtime om det ikke var ennå mindre,ja ja sånn er det ,var fint ute alikavel og etter att vi hadde handla litt jobbet både jeg og mannen i hagen .

Mannen sagde ned greiner,tok vist både epletrær og plommetrær og div andre løvtrær i hagen ,jeg dro fram kvistmaskina og fikk kuttet opp til kvist

veldig greit å få ryddet vekk greiner med en gang og kvisten kommer til nytte

for der jeg holder på å annlegge et stort plantefelt nedom drivhuset trengs det,først papp så kvist oppå mellom alle plantene jeg har fått plantet ,kvisten skal forhindre gresset i å vokse mellom plantene ,etterhvert vil det formolde seg og det blir lettere for meg å plante blomster mellom planter og busker som allerede er der

det synes ikke nå men i trekantene her har jeg to små sommerspirea,dei tynne greinene går i ett med kvisten og løvet har jo falt,håper dei vokser mye neste sommer :=)

vel jeg trenger mye mer kvist så håper mannen sager mer greiner så jeg får det på før frosten kommer :=) fikk på mer enn det bilde viser ,var mørket som kom så vi måtte slutte ,det var så nydelig å være ute

10 kommentarer

Siste innlegg