hagearbeid

hagearbeid er noe en kan drive med hele året,og det har vi gjort i dag :=) nå er det slik heri heimen att jeg ønsker forskjelligt i hagen ,og snille som han er mannen min så stiller han oopp han :=) I dag var det inngjerding av urtehagen ,vi er bare halvferdig ,så det blir jobb en dag ttil men så fornøgde da :=)

vi går for gjennbruk av div materialer vi har liggande,men det blir jo bra det også

hovedgrunnen for dette ønsket er jo for att jeg ikke skal bli overasket over sau eller geit på rømmen ,når sau skal inn til vinteren jages dei forrbi hagen her og det fristes da å snuse på urtehagen ,,og siden dette ligger langs elven så er det greit å begrense barnebarnas ferd der i tillegg ,når hele er inngjerdet har jeg et ønske om en port ,og jeg tenker jeg får det også når mannen får ånden oover seg hi hi

Vi har jobbet uute i hele dag og fy så kaldt det var,sola dukker jo ikke opp før langt på ettermiddagen ,så da jeg hadde neglesprett på både tær og fingre måtte vi inn og tine oss opp litt før vi fortsatte da sola dukket opp

så kaldt er det att det hadde laget seg en tykk isplate i en svær jerngryte vi har ute som var full av vann

jeg har gått i hele høst og lurt på hva som vokste i jerngryta oppom huset

mye grønt og siden jeg liker grønt har jeg ikke luket det bort,nå hvet jeg hva det er

det er rett og slett sommerblomster ,jeg hadde noen norskproduserte i fjor og det er frø fra dei som dukket opp nå ,i tillegg en som ikke har ruukket å blomstre men jeg hvet det er en staude med små kvite blomster soom likner små prestekrager,nå er det jo frost ute så da har det meste visnet,men jeg fikk i det minste se hva som skjulte seg blandt alt det grønne .

Jakken jeg ble ferdig med i går rakk jeg ikke ta bilde av i dag så det får bli en annen dag

 

8 kommentarer

Siste innlegg