hagen min

Dagen er godt i gang,og brødeigen er snart klar for å bli til brød,og medan deigen godgjorde seg gikk jeg en liten tur,da jeg kom tilbake tok jeg noen bilder i hagen ,legger ved litt fra i går også :=)

som dei fleste av dere hvet renner en elv gjennom hagen vår :=) min hage er delt i 2 med en del på hver side av veien,elven renner gjennom begge med 2 store rør under veien,og som dere ser liker jeg å ha en beplantning langs elvekanten

denne flotte storknebben fikk jeg av ei granne for noen år siden,og aldrig før har den vært så stor og flott som i år ,ikke later det til att sniglene liker den heller for ingen spiser på den

i furua dere ser på bilde nr 1 henger fuglekassen,og i dag fikk jeg bilde av fluesnappermamma,og siden hun på lik linje med fluesnapperpappa kommer med mat i nebbet,ja da hvet jeg att det er små fuglunger i kassen :=)

den røde potentillaen jeg plantet bak drivhuset blomstrer nå,denne grov jo mikkel rev opp,men jeg fikk plantet den igjen i tide :=) den andre som reven grov opp er ennå brun,men det er 3 små grønne blader på den,så er jeg heldige kommer den til neste år,hvis ikke kjøper jeg en ny da ,elsker disse vakre buskene og dei blomstrer hele sommeren til ende

oppom huset har jeg en fagerbusk og en duftsjærsmin,nå blomstrer dei veldig ,noen dager siden dette bilde ble tatt så blomstringen er nok litt mere intens i dag :=)

på uteplassen vår har vi en kjempetønne,skikkelig kjempestor :=) den er jo flott men mangler farge så da jeg hadde bursdag og vi var på plantasjen ville min mann att jeg skulle ha denne store svarte potten,og jeg takker ikke nei til det.nå har jeg plantet 3 røde granium i den .i tillegg flyttet jeg uglene mine så nå ble den grå tønna straks litt kosligere

 

8 kommentarer

Siste innlegg