hagen min

i dag var det strikkekafe,vurderte egentlig å droppe det,men fikk sitte på med ei så jeg ble med,men nå bestemte vi oss for å ta sommerferie,sommeren kom tidlig og dei fleste vil være ute i sola ,noen er bønder og da er det mye som skal gjørast,.

Da jeg kom hjem sådde jeg litt i grønnsakshagen ,det begynner å bli rimelig fult der ute nå,men har noe lite som er i drivhuset som skal ha plass der ute,vil bare vente litt til,for det trues med kaldere temperaturer og utrygt for litt sludd.

ute sådde jeg svartrot (skounrok)ukjent for meg men skal vist serveres som lys asparges og det liker jeg :=) i drivhuset sådde jeg kvit agurk,det blir spennende å se om det blir noe av det :=)

i går da vi var bortafor kjørte vi innom hageland for jeg ville ha en plante der :=)

dette er en vintergrønn busk som blir 1-1,5 m den er grønn om vinteren,tidlig på våren kommer den med klaser av små kvite blomster,etter blomstring vokser det ut nye blader som er rustrøde før dei blir grønne :=) den har jeg plantet i dag :=)

jeg kjøpte en frøpose til i går,men det står att det skal først i jorden i midten av mai,så venter til over neste helg eg

vakre deilige bønner :=) jeg har en liten buskbønne inne i drivhuset også,men denne her trengte ikke forkultivering det kan jeg like :=)

sommeren kom fort her i år det betyr att gresset også vokser så nå er mannen ute i hagen og tar årets første plenklipp

da min søster var her i påsken hadde hun med masse ramsløk til meg,hun mente det lille jeg hadde i hagen kunne få fred til å spre seg litt :=) mesteparten lagde jeg pesto av da hun var her,men noe frøs jeg ned. I dag tok jeg det opp og lagde urtesalt,det er ramsløk og havsalt most i kjøkkenmaskina og tørket i ovnen

det ble 3 små glass,deilig med den lille snerten av smak som minner om kvitløk :=)

Nå skal jeg strikke,her går det fortsatt i restegarnsgenser til meg,nærmer meg halsen så ikke så lenge før dere får se resultatet

18 kommentarer

Siste innlegg