hagevandring del 2

vi går raskt videre i hagen til Helene

stauder med store blader ,jeg hvet ikke hva disse heter ,men jeg har en som heter bronseblad og jeg har en plan om hvor jeg skal flytte den nå i høst ,ja dere skjønner vel att jeg skal gjøre en forandring i min hage etter denne dagen hi hi

små koslige rom i hagen og det er jo greit om en vil tenke på sol,vind og skygge for varme dager

det store treet ved trappen er en gammel fuksia som har overlevd år etter år etter år :=)det er bare å sette i egnet hus om vinteren

jeg har satt en grein av pil i min hage ,håpet mitt er att det en vakker dag kommer en gapahuk/paviljong forran den ,nå blir nok ikke min av den hengande sorten ,men stor og fin skal den få bli og jeg håper den vokser fort

vi har kommet til temaet klematis ,da vi besøkte hagen var mye avblomstret ,men klematisene hadde sin storhetstid nå

klematisen trenger noe å klatre opp etter ,og her er et gammelt epletre helt perfekt :=) alt det vakre som til tider kunne virke litt uryddigt ,men å jeg elsket denne hagen ,den var rett og slett perfekt og gav en spesiell egen ro

engletrompet ,eksotisk og vakker ,vi lærte att planter som skulle ha herdighetsone 2,3 eller 4 godt kunne trives der det var sone 5 eller 6 om en plantet og lagde lune rom i hagen ,noe som tok imot vær og vind ,det er noe å tenke på :=)

dette får være bra ,likte dere hagen så vinner dere henne i Evjua på Toten ,men i dag er siste dag med åpen hage denne sesongen ,så dere får plotte det inn til neste år

6 kommentarer

Siste innlegg