har jeg rett ?

Ikveld har jeg vært nede ved sjøen ,der fikk jeg bilde av 2 nye fugler jeg ikke har sett før her inne i fjorden,den med røde bein har jeg sett en gang på fjellet ved ett vatn :=)

Trodde det var en hunn og en hann for dei var sammen disse to ,men av det jeg leser er det to forskjellige ,er det noen som mener jeg tar feil så si fra :=)

RØDSTILK

GLUTTSNIPE eller er det GRØNNSTILK?

arti møte da :=)

Dagen har vært fin,hatt venninnebesøk,var med henne på tur,og jammen kjøpte eg meg ny kjole :=) det får bli bilde senere ,gikk tur da hun dro ,og fikk endelig et bilde av aurorasommerfuglen,hunn med orange vingetupper hannen er bare hvit

en admiral fant jeg også

i morgen blir denne fruen sinna ,for en stor lastebil full av pukk skal kjøre forbi henne og tippe ett lass med stein,sjåføren har fått beskjed om fuglen som ligger på egg så jeg håper inderlig att han ikke kjører over dem,spørs om jeg må ned og minne ham på det :=) er jo ikke lenge før eggene skal klekkes nå

det har vært nok en vakker sommerdag :=)

11 kommentarer

Siste innlegg