helgehandel

Her vi bor må vi kjøre for å ta helgahandel ,vi kan ta den korte turen til Hornindal 20 min å kjøre eller Volda ca 30 min å kjøre ,men vi velger gjerne Stryn og det gjorde vi i går det er 40 min å kjøre ,men vi tar det like gjerne som en tur .

Vi må over litt noen høgdemeter,vil ikke direkte si fjell men høgdemeter og der var det snø

ingen tvil om att vinteren banker på døra ,men vi bruker å si att snøen gjør det lysere ute nå i denne mørkaste tiden da det gjerne er beksvart ute på lande iallefall

på veien var det noe som lyste opp i skogen ,jeg trodde det var masse kantareller og selv om jeg er ferdige å plukke for i år så var jeg nyskjerrige ,vi stoppa og jeg ruslet stien opp i skogen ,men jeg ble litt lurt for vist var det sopp men det var falske kantareller :=) så jeg ruslet fort ned til bilen igjen

Vi fikk gjort det vi skulle i Stryn og jeg fikk i tillegg fikk jeg kjøpt meg en ny deilig genser til høsten

Etter att vi hadde spist middag her hjemme gikk jeg meg en tur ,det var bitande kaldt og jeg savnet hansker på hendene

fjella her hjemme er kvitkledde og selv om jeg ikke er spesielt glad i snøen ,så er det no vakkert da :=)

jeg ser bittelitt snø på toppen av Åsen bak husa ,ikke rart det var kaldt ute ,jeg rusler hjem igjen og fyrer opp i ovnen ,men jeg tok med meg noe hjem fra spaserturen

kantslåtten har nettopp vært her ,men noen få markblomster hadde lurt seg unna og dei tok jeg med hjem ,en aller siste smak av sommer

tok en runde i hagen også ,en enslig konslys blomstret så fint ,men bak løda var den gjemt for alle så jeg plukket den i tillegg sto der igjen noen kornaks etter dei gamle frøa jeg kastet bak grønnskashagen .

I dag er vi invitert til datter på fårikål middag ,det blir godt å bare sette seg til bors :=) ha en fin dag da

 

16 kommentarer

Siste innlegg