Helgen

Fredag pakket vi bagg og kjørte til yngste datter,lørdag skulle mannen på julebord ,ikke i Volda men såpass langt unna att det var med overnatting og mer enn halve søndagen ville også gå med.

Jeg må innrømme att jeg ikke synes om det når det tar hele helgen ,da kunne dei fått med følge ,men slik er det.

Jentene hadde lyst til å gjøre noe hyggelig for ho mor som sitter hjemme stort sett hele tiden alene ,dermed ble jeg innvitert på blåtur :=)

Vi overnatter der selvsagt både jeg og mannen første natten ,og da mannen reiste på lørdag kledde vi jentene oss i penkjolerså ble vi plukket opp av elsdte datterog siden hun har brystbarn var Ariel også med :=)

Hvor gikk veien ? jo vi havnet i Fosnavåg og der hadde yngste vår bestil bord til 3

vi er fremme og det var så vakkert i Fosnavåg ,nydelig julebelysning ,det er jo noe jeg ikke ser her inne på bygda her er det lite slik utenfor utenom det lille i hagen vår da

vi parkerte og måtte gå rundt med barnevogna ,var ikke kledde for å løfte vogna opp alle trappene :=)

yngste vår som var den som bestilte bord for 3 :=)

mor og yngste venter på middagen

elsdte vår som hentet oss og kjørte den lange veien ,ja det tar en times tid å kjøre fra Volda til Fosnavåg

jeg og elsdte gikk for gratinert klippfisk og det var nydelig ,yngste gikk for fiskesuppe som hun også syntes var nydelig

etter middagen ble det crembrule og vaniljeis på oss alle med kaffe til

servitøren tok bilde av oss alle :=)

vesla sov godt da vi kom ,men hun ville være med på festen og var våken hele tiden vi var der :=) da måtte det bli litt rusling innimellom hi hi

har en baby så har en baby og når deserten skulle nytes fikk hun hedersplass midt på bordet :=)

timene gikk og klokka ble såpass att vi måtte hjem ,den lille skulle hjem til natten sånn er det

restaurant Fosnavåg brygge ,det var koselig der og maten var skikkelig god og dei søte servitørane kom bortom både en og to ganger for å forsikre seg om att vi hadde det bra og att maten smakte ,et sted å anbefale :=)

Da vi var hjemme igjen var det ennå ung kveld,svigesønn kunne medele att lillegutt hadde fått feber da vi hadde kjørt det var nok grunnen til att han ba om å få sove før vi reiste ,så var det tintin han stakkar har magesjau ,så jeg og yngste gikk en lengre tur med ham i håp om att han fikk tømt seg før natten,vi gikk den nye turveien i Volda ,panoramaveien

veien var brøtt og vi såg et lys i det fjerne

vi runder skogen og utsikta utover Volda åpenbarer seg

jeg er evig takknemlig for att disse vakre fine jentene mine lagde en så fin helg for ho mor :=)

16 kommentarer

Siste innlegg