Helt forferdelig

Det er lørdag og ute er det helt forferdelig ,i går kveld snødde det med en så krafttig vind att det nesten blåste gjennom vinduene

vinden var så kraftig att snøen ikke la seg så veldig i høgda,neida den la seg opp etter dører og vegger ,i skavler som vi sier

jeg åpnet ytterdøren men lukket den fort igjen i dag ,tenkte jeg går ikke ut,men så var det som det stilna litt og jeg gikk ut alikavel

vel det begynte å snø igjen like fort som det slutta ,fikk måket vekk brøytekanten ,så gikk jeg en tur jeg var tross alt kledd for snøvær

vinden herjet og snøen gikk rett i øyene ,skulle hatt skibriller på ha ha ,men nok en gang stilnet det og jeg gikk et stykke langs sjøkanten

brøytebilen har vært her flere turer ,men det legger seg vist like fort igjen på veien ,

på autovernet hang det flere kvite menn og såg utover fjorden ,nesten så dei hadde frosset fast

det stikker opp flere blomster fra i fjor,og snart kommer det nye ,må bare få unna all snøen

det brrygger opp til en ny byge ,snøfonna buldrer på den andre siden ,jeg snur,utfordrer ikke skjebnen der ras kan gå på denne siden også ,jeg går inn i nauustet der mannen er,da vi bygde nytt gjorde vi oss ikke heltt ferdige ,nå som han er hjemme tar han littt no og da ,nok en snøbyge er over ,jeg tar fiskestangen og går bort på kaia,fisken biter ikke men skyene bryter plutselig opp

men det var også kortvarig ,jeg ser det mørke ute i fjorden ,setter fiskestangen tilbake i naustet og går hjem igjen ,og hvordan er det nå ? jo det er tett snøkave ,nesten så en skulle skåret seg vei gjennom den ,nå blir jeg inne og koser meg her ,vinteren var ikke helt ferdige

14 kommentarer

Siste innlegg