her har vi all vær innom

nesten da ,vi mangler den våren flere av dere viser bilder av,er det mulig liksom :=)

Lørdagen regnet det ,det var vått ute og ingen snø,bare grønne marker,vel vi tok en tur til Ørsta handla og besøkte datter,fikk mosekose med lillemor som straks er 5 mnd nå,så blid og go er hun,på vei heim kjørte vi litt av gamleveien og der på et jorde hadde en flokk svaner tatt seg opp på marka for å beite ,ja jeg tror dei spiser gress :=)

litt innzoomet så ser en alle svanene bedre

klokka gikk og da vi kom hjem og hadde spist litt skulle vi ut og jobbe med vedingen

merkelig kor fort det ble mørkt på lørdagså vi måtte bare avslutte ute,da er det greit att inne i løda er det lys ,vi bestemte oss derfor å sage opp all ved vi hadde fått i hus dei siste 2 helgane

de tar på min kropp iallefall for dette er ikke en jobb som gjøres hver dag ,da var det godt å stå opp i går og vite att søndag er kviledag,

da vi hadde spist frokost søndags morgen ville jeg gå en tur ,det var fint vær,jeg sa til mannen att det var den finaste dagen i uken vær messig,det var litt blått på himmelen og jeg håpet på sol i fjella.

Men vi kom ikke langt på turen for ut av ingenting mørknet det og plutselig haglet det,vi snudde og før vi var hjemme regnet det.

Vi går i hus og jeg var faktisk våt inn til skinnet,det ble en innedag resten av dagen og da det mørknet braket det løst med storm i kastene ,der kom i rykk og napp ,for et vær og det ble bare verre og verre,jeg gikk ut og oppdaget att bålpanna var i ferd med å ta seg en tur ,vi fikk den i hus + en benk som var ute,låste døra og gikk inn igjen så fikk stormen bare rase ute,men da roet det seg og vi fikk ikke mer vind.

Dagen i dag var det full vinter igjen ,skikkelig tett snøkave for å si det mildt

jeg står opp setter på kaffen til mannen og går ut,kl 7 var jeg i full gang med snømåkingen,fikk vegg brøytekanten for jeg liker ikke att den bare blir nedkjørt når mannen drar på jobb,etter frokost går jeg ut igjen gikk først en tur

det var ikke mye brøtte veier ute,men vinterveier er jo ikke så verst da

grått og mørkt men frisk å være ute alikavel

i skrivande stund har fortsatt ikke brøytebilen vært her ,så vi har vinterveier vi ,men jeg har måket snø ojoj må jo bli supersterk skal vinteren fortsette sånn

og om dere lurer på hva jeg skal gjøre videre i dag ? se et program på tv og så ut og måke litt mere snø ,for jeg liker å måke fint forran begge garasje/uthusa våre og jeg har en igjen,det gode er att det har sluttet å snø,kanskje det er ferdig :=) lov å håpe ikke sant

14 kommentarer

Siste innlegg