herlig fargerik :=)

ja i dag ble det en tur til Volda,dagen for å fjerensting i kneet var kommet,det var fort gjort,3 små hull med 1 sting i hvert,vill ikke synes att det har vært en opperasjon her nei,sånn er dei flinke i dag,kikkhullsopperasjon :=)

Det betydde att jeg hadde 4 timer å trakke på før bussen skulle hjem,smart som jeg var hadde jeg kamera med i veska mi :=) har jo sagt det før,i Volda holder en flokk stokkender til i elva som renner forbi coop mega.

Studerte denne vakre anden her,brun ? nei om en ser litt nøye etter var hun litt rosa i fargen under det brune

stokkand mor dette :=)

litt mer fargerik han stokkand pappa da,alt etter hvordan lyset skinner på han her så forandrer fargen på hode seg fra mørk blå til grønn

åja fargerik og fin kar :=)og oppererer i stort fleirtall i andeflokken,men så, om vinteren har denne andeflokken besøk av en and til,en andefar,om han er far tviler jeg på for han har ingen make  og lever lykkelig ilag med stokkendene helt til den tiden hvor egg skal leggast,da forsvinner han og viser seg ikke før til høsten igjen ,hvem han er ?

jo det er denne fine vesle mandarinanden,ingen er så fargerik og fin som ham :=)

er han ikke vakker :=)

trøtt ?

neida våken han hi hi ,ble litt utydelig dette men dere ser kor fin han er ,jeg har iallefall registrert ham  3 vintre nå ,håper han får leve lenge .

 

 

23 kommentarer

Siste innlegg