herligheten for en deilig vårdag

nesten frisk,henger bare litt forkjølelse igjen,ute ligger temperaturen på 11+ ,det er vindstille og det er vår :=) jeg måtte gå en tur i dag og tur på nesten 2 timer ble det

 

jeg gikk til Bjørke og her ser vi over til Sætre og Finnes og opp i fjellet der har vi hytta vår :=)

nå blomstrer det mer og mer og her hos oss begynner skogen også å grønast mer og mer,og jeg nyter det

selv rogna er i ferd med å danne blomsterknopp

småfuglane kvitrer hele dagen lang,dei klargjør nok snart for egglegging tenker eg

da jeg kom hjem fant jeg jammen meg kvitveis også og det i mars :=) da er det vår da

etter middag ble det hagearbeid,og  det var kjekt ,sola varmet litt innimellom også :=) da jobben var gjort gikk jeg en liten tur oppom huset i beite vårt

strødde noen ramsløk frø oppi her for et par år siden,ville se om det vart noe av dem,men nei ingen antydning til ramsløk her i skogen,men jeg har da 2 små tuer lengre nede,i fjor trodde jeg att det ene forsvant,men jammen dukket dei opp igjen i år

nå trodde jeg att ramsløken helst dukket opp i mai  eller slutten på april,så kommer den altså allerede nå i mars :=)

her oppe i skogkanten har det kommet et nytt fuglehus i år

den som flytter inn får en fin utsikt :=) og håpet er att en kattugle skal flytte inn til oss ,det er iallefall en kattuglehus :=)

og medan jeg sitter her og skroller får jeg et bilde,mannen i huset har vært snikfotograf  hi hi ,lite ante jo jeg

fruen med rumpa i været hi hi ,og her vises jo hagearbeidet jeg har styrt med i dag,jeg har tømt kompostbingen,og vasket den ,innholde må ligge ute 2 mnd før en kan plante i det ,men det går greit det :=) mulig jeg venter med å bruke det til neste sesong ,og ser dere godt etter så er hagen min grønn og fin nå :=) det er vår og jeg nyter det,plantet i stemorsblomster i noen krukker ute også i dag,så nå har jeg fått farger i hagen også,herlig.

Ble litt mye gåing i dag da,beina streiker,men pytt i morgen er jeg fin igjen ,nå kan jeg sitte med god samvittighet ikke sant

 

18 kommentarer

Siste innlegg