Himmel for en jobb

Ikke rart jeg har utsatt jobben med å klippe ned litt 2 trær,jobben gjorde meg så svett att jeg måtte i dusjen uten å rydde opp etter meg :=) det kan jeg gjøre når solen ikke skinner.

Våknet til sånn rundt 8+ i dag,men himmelen var blå og jeg viste dagen ville bli både fin og varm ,så jeg kledde på meg og gikk ut,har utsatt den jobben i et par uker nå,så nå måtte det bare bli .

hengeselja som døde og kom opp igjen som en grønnpil vokser som bare det,vi har flyttet gjerde rundt grønnsakshagen helt ut til grønnpilen og nå vokste den inn i grønnsakshagen,disse greinene er ikke sterke så treet skal bare være som en busk og ikke tre,,her var det bare å halvere lengden på alle greiner

snart ferdige med grønnpilen,men så har jeg jo hylletreet også,herremin som disse trea vokser i høgden,også hyllen skal klippes hardt

jobben er gjort og et helt lass med greiner ligger i dunger på bakken

tok ikke bilde fra samme vinkel ,men hylletreet er mer enn halvert :=)

men se så mye kjekkere det ble nå,nå får jo grønnsakene sol og lys :=) ja dette bilde ble tatt før hylletreet ble tynnet ut,nå ser vi gjennom hylla :=)

en skikkelig god dag i hagen dette,og som dere ser har jeg litt å hente der ute

 

løpstikke,gressløk,luftløk og oregano som jeg klipte ned etter ferien vokser nå fint opp igjen,så her blir det en innhøsting til

da jeg reiste på ferie var jeg helt sikker på att jeg ikke fikk squash i år,bare en plante kom ,men rota var dårlig utviklet,jeg flyttet den til en annen plass før ferien og nå,ja nå kan jeg snart hente både en og tre ferske squasher :=) lykke

maisen utvikler seg også raskt nå,kanskje får jeg høste noen kolber :=)

jeg satte noen jordskokker i jorda,nå er dei kjempehøge plantene,og jade jeg har tatt bort gresset og høymolen som vokser ilag med hi hi ,jordskokken skal høstes om våren,min søster sier att den sprer seg veldig og har en først fått den blir en nesten ikke kvitt den,hmmmm nå liker jeg jordskokk men ifølge lavfoodmaplista mi skal jeg ikke spise den,vi får nå se,kan være att jeg tåler den da :=)

så vil jeg vise dere blåbæra mine,kjøpte 3 busker må ha 2 sorter for å få best polinering,bare en gir meg bær i år,men helle du så gode dei er da :=) tenk da å få 1,5 m høge blåbærbusker i hagen etterhvert,det blir masse godt å høste inn :=) og det blir litt i år også,bare en grein dere ser her da :=)

Ønsker dere en riktig fin og deilig dag videre,endten dere er hjemme eller på jobb ute eller inne har sol eller regn,det er alltid noe en kan kose seg over

 

10 kommentarer

Siste innlegg