hjemme igjen

Vi har vært på en ukes ferie på Sandnes,besøkt min søster :=) det var en herlige uke,hadde lyst å treffe bloggvenn evasvindow men fant ikke tid,når jeg bare har noen få dager blir det ikke tid til alt en ønsker .

Hjemturen ble lang,altfor lang,vi reiste ca 9 om morgenen torsdag,men kjørte via Øystese for å treffe noe familie der,det ble kvelden før vi kjørte videre,det var kollonekjøring gjennom tuneller men ventetid på 1.5t og det var like lang ventetid på ferge,så vi kjørte hele natten lang,stoppet et par ganger og la igjen øya ,men min kropp vil ligge om natten :=) så vi var hjemme først kl 6 i går morges,neste gang blir bobilen med eller hotell,passer ikke oss å kjøre bil en hel dag og natt nei.

vi var heldige med været helt til siste dag,sol og varmt men siste dagen bøtta det ned,måtte ta bilde av et par driftsbygninger,på Jæren går dei i grønne og kvite ikke røde som her hos oss :=)

på Jæren er det utømmelig med stein,det har gitt mange vakre steinmurer,jeg elsker dette landskapet

gikk en tur ,langs en skog var der ufattelig mange tårer,store som busker,da vi kom litt lengre ned gikk vi forbi en hage så blomsterik att en skulle tro det var høgste sommer

men det er september

jordene var fulle av kornkråker

vi gikk en nydelig tur en dag,en fin rundtur på en time

besøkte denne kjekke nevøen vår :=) kjekk kar :=)

uken gikk fort og vi måtte ta farvel,like vansklig hver gang,men sånn er det

men før vi reiste måtte jo denne strikkeglade fruen innom fabrikkutsalger til sandnes garn :=)

og det ble med meg hjem en full bærepose :=)

flere vakre hager såg vi på veien hjem,som var via Hardanger