hodeløs

God morgen ,noen ganger kan en bli litt hodeløs ,iallefall var jeg det i går morges .Jeg våknet og stod opp ,stelte meg og gikk på kjøkkenet ,der satte jeg på kaffe ,så ser jeg på kl ,den var 5.30 hallo ,hvem står opp så tidlig en lørdagsmorgen ? ja ja ,jeg var oppe og kaffen putra og da var det ingen vits å legge seg igjen ,men det skal sies att jeg slet veldig på veldingen ,øya ville liksom ikke helt holde seg oppe :=)

Det hadde meldt regn på ettermiddagen ,så da mannen som også stod opp tidlig uten å se på klokken før han kom i klea var ferdig med frokosten gikk vi ut i hagen ,en slo plen og jeg tok noen kanter mellom blomster og busker,det er jo en jobb jeg tåler dårlig ,men det gikk og jeg tok en rask dusj etterpå .

Siden det var tørt og fint bestemte jeg meg for å plukke inn noen urter,jeg høstet peppermynte ,det frøs jeg ned ferskt ,bare å pryte seg en bit om jeg vil ha en kopp peppermyntete :=) og så høstet jeg oreganoen ,det er andre gangs innhøsting i år

den tørka jeg ,det ble 1 liter hardpakket oregano på boks,vi slipper å kjøpe pizzakrydder iallefall ,og jeg kan gi bort i tillegg ,oreganoen min er mange år gammel og kommer igjen og igjen

regnet lot vente på seg ,så vi lagde oss en pizza og satte oss ut på verandaen .

Etter det var fruen trøtt ,broren til mannen kom en tur og hadde med sin sønn ,jeg orket ikke gå opp i andre etasje da jeg bare satt og duppet ,men mannen gikk opp ,jeg kunne no ikke ta så tidlig natt ,så innimellom satte jeg meg med husmannsplassen min ,så litt fikk jeg laget da før jeg tilslutt fant sengern :=)

jeg lagde en bausag og en øks ,sagblade er metallet av en leverposteiboks og økseskaftet lagde jeg av filodeig som jeg steker i ovnen så den blir hard

,saga henger på en bitteliten einekrok jeg hentet i skogen

jeg fikk opp noen flere einekroker til å henge opp stigen på

og jeg lagde noen potetkasser ,dei er fylt opp med poteter ser dere

potetene er filodeig ,og potetkassene er ispinner ,sidene på kassen er en halv bredde på en ispinne ,så dette er bittesmått å jobbe med :=)

det vil komme en potetkjeller etterhvert ,men det blir ikke før etter ferien ,jeg har bilde i hode ,men jeg har ikke helt bestem hva jeg skal bruke å lage den med ,men det blir :=)

og ennå har jeg mer på listen over ting jeg vil prøve å lage ,så husmannsplassen kommer til å bli oppdatert utover høsten også :=)

Regnet ja den kom den i går kveld og det har regnet litt i natt ,det skal regne i dag men så er det slutt igjen ,når brønnen er så og si tom og jordene tørre er all regn god hjelp ,jeg er iallefall glad vi fikk litt nå og det er nok hele min hage også hi hi ,ha en fin søndag da

10 kommentarer

Siste innlegg