Holsetra

I dag var jeg tidlig oppe,fyrte opp i ovnen og spiste frokost ilag med mannen ,men på et tidspunkt bestemte eg meg for å bli med ham på jobb ,han skulle jobbe på en hytte og da fikk jo jeg en fin mulighet til å gå en tur i fjellet på et nytt sted :=)

Vel fremme gikk jeg tur med en gang og det var bare så herlig

jeg er overhode ikke kjent i dette området ,har vært her flere ganger men da nede ved vannet eller biltur ,men å gå oppover der jeg gikk var helt nytt for meg

grusvei ,her er skisenter og om vinteren er disse veiene for skigåere,jeg gikk og tenkte jeg går til neste sving ,var jo nyskjerrige på hva som var der framme

jeg nyter hvert minutt jeg går her

merkelig kjøretøy langt oppe i fjellet ,i tillhengeren har dei hatt oppkutta trevirke som blir brukt på veien ,utrolig mykt å gå på

jeg oppdager noen små fjellhytter

litt lengre fremme kommer jeg til skilting ,jeg ser att jeg nå hadde kommet til Holsetra ,og når jeg hadde kommet så langt måtte jeg jo gå opp til hyttene

herlig ,det var helt fantastisk her oppe på setra ,nedom setra går en grusvei videre til venstre på bilde ,den veien går helt frem til skitrekket på Stryn ,det hadde vært kjekt å gå hele veien ,men det ble vel langt i dag og nista mi var i bilen 🙂

så jeg snur og vandrer nedover igjen ,men jeg gikk ikke bare rett opp og ned ,jeg hadde en brødpose i lomma

den

den ble fylt opp med blåbær,trodde jeg ville finne tyttebær men det var det rimelig lite av ,men du verden så masse blåbær :=)

jeg kom ned til mannen igjen ,hadde da gått tur i 4 timer ,nå spiste jeg nista mi tok frem strikketøy og koste meg i solveggen ,altså dette ble en skikkelig herlig dag

14 kommentarer

Siste innlegg