Høst

Vi skriver september og høsten er et faktum ,av erfaring så hvet jeg att en høststorm kan komme overaskende på,og da er det mye ute i hagen som kan flagre med vinden ,så i dag når det er litt sol og tørt ute tok jeg og bar i hus det meste av sommermøbler ,det store runde bordet må jeg ha hjelp med ,det samme med den store putekassen ,ellers greier jeg resten :=)

det betyr ikke att vi ikke kan hygge oss ute ,vi har ennå benken og vi har en lang fastmontert benk også + 2 kabeltromler,det skal få stå ute litt til :=) og vi har hagestuen ,men resten skal i hus så slipper vi å stresse når dei sterke høstvindane kommer over oss .

for 7 år siden var vi på sommerferie,der plukket jeg litt havre ,bukettane (2 stk) står i vase ennå like fine ,men jeg tok også noen frø som jeg tenkte å så ,det ble aldri og dei har lagt i en boks i 7 år ,en stund i fjøsen ,så på spisskammerset ,så ble boksen satt i kjelleren på matbuda før den til slutt ende ute i redskapsboden min ,før vi reise på sommerferie kom jeg over boksen og tenkte det var bare å hive etter alle disse årene ,jeg tok boksen og kastet dem bak grønnsakshagen ,men hvet dere da vi kom hjem fra ferie ble jeg overasket med spirande havre og i dag plukket jeg det inn ,en stor bukett

satser på att dei gulner i den gamle kaffekannen ,den er uten vatn i for ståa skal tørke :=) så gøy å plukke sin egen selvsådde havrebukett ,så gamle frø kan virkelig være spiredyktige i mange år :=)

så måtte fryseren fyllest opp med brød igjen ,har ikke bakt siden føre sommerferien

8 store og den ene prøvde å klatre ut av formen da jeg satte den inn :=) ha ha

så nå kan høsten komme ,jeg er klar om det blir ruskevær ,strikkepinnane er framme også ,men det går i julegaver så jeg kan ikke vise hva jeg strikker på nå :=)

14 kommentarer

Siste innlegg