høste bær i hagen

I dag bestemte jeg meg for å gå ut i hagen og plukke litt bær,er jo deilig med hjemmelaget saft :=) så jeg tar med baljen og rusler ut,der bakom en rhododendron kom det en grein med store fine bringebær også,så hører jeg lyden ,ja for det er satt ut en trommel i hagen som tilhører den gamle vaskemaskina,blank og fin og rustfri,noen i huset mener jeg kan plante i den ,så den står no der den tom,eller tom er feil det var liv i den ,sånn liv som får fruen til å hoppe høgt

ikke mindre enn to mus satt oppi der og da jeg kom med kamera hoppet dei som kenguruer

og det sier jeg dere,det blir ikke denne fruen som putter hendene nedi der og løfter dem ut,så dei får bare sitte der og angre på att dei hoppet nedi,så får mannen vise kor sprek han er i kveld hi hi ,om ikke kattugla ser dem da

ja for når klokka paserer 22.30 dukker hele familien opp ,vi har sett 3 på en gang :=) i dag lå det en fin fjær igjen under klesnora

bæra ble plukket en balje med solbær og litt rips,nå koker jeg ut saften på dem ,så har jeg 3 fulle ripsbusker igjen ,men det er der musene e,så eg venter til i morgen eg :=) trenger jo ikke plukke alle bære på en dag :=)

i drivhuset er det fredelig og der er det store mengder med småtomater,fortsatt grønne ,men sakte men sikker modnes en og en :=)

 

9 kommentarer

Siste innlegg