høsten

høsten er en tid på året jeg normalt liker,men i år er jeg litt usikker for det er vått,grått ,vind og regn ,jeg liker sol,blå himmel og vakker høstfarget skog,men men en lyt ta det en får

i dag startet jeg dagen med å partere hjort,når en får et helt slakt servert er det litt jobb ,men grovarbeidet tok vi i går kveld så var det en grei skuring i dag

alt som ikke egnet seg som grytekjøtt ble til kjøttdeig ,5,5 kg og det kverner jeg selv

400 g i hver pakke og da ble det nøyaktig 15 pakker

av div stek og grytekjøtt så tok jeg ikke bilde ,det hadde havnet i fryseren innen jeg kom på bilde :=)

1 hel kilo med rein spekk ,akkurat det trenger vi ikke spise så dette blir mar for meisene når snø og frost setter inn,da fyller jeg i løkstrømper og henger ut i epletreet

da jobben var gjort og alt hadde kommer ned i fryseboksen ,spiste jeg litt før jeg kledde meg og tok en tur ut i regnet,på med full oljehyre og turen gikk inn i skogen

jeg tenkte jeg skulle se om der ennå var litt sopp å finne ,dei på bilde over her aner jeg ikke hva er så dei får bare bli et pent bilde

jeg finner litt sopp som får bli med hjem ,men no er det definitift tomt i skogen her jeg går ,jeg rusler ned på veien og går hjem igjen ,og som dere ser har det kommet en god del snø i fjelltoppane her

traktkantareller som ble med hjem ,og siden det er høst og vi har fått nyslakt i hus ,ja da må det bli hjort på menyen i dag og sprøstekt sopp som tilbehør + en dash med tyttebærsylte :=)

ha en fin dag da ,no tar eg frem strikketøyet tenker eg

9 kommentarer

Siste innlegg