Humle

Da jeg gikk hjemover igjen etter å ha gått rundt garden bestemte jeg meg for å gå via gamle enger ,dei tilhører gården vår ,blir ikke beitet heller ikke slått,her får blomsterenga leve i fred til glede for alle insekter og sommerfugler og det som ellers lever i det høge gresset

jeg vandrer gjennom blomsterenga ,over en liten steinbro

urørt og jeg måtte nesten svømme meg gjennom ,tuller ikke når jeg sier det gikk opp til livet på meg  :=)

jeg kom meg ut av blomsterenga og inn i skogen ,jeg har jo plantet ramsløk her og jeg kan med glede se att dei står der ennå urørte av hjorten og med 3 blomsterstilker ,håpet mitt er att den skal spre seg her oppe i skogen selv om jeg også har i hagen min :=) så jeg lar dette være i fred ,har ingen planer om å høste før det har formert seg litt her oppe

Jeg går ut av skogen og her var det mange humler

joda der var en skikkelig humle ,men det var ikke den jeg tenkte på ,dette innlegget handler jo om blomsterenga og blomsten humla sitter på er nettopp en humle ,en humleblomster :=)

det er en utrolig vakker blomster som hører hjemme på blomsterenga ,den henger med hode nesten som blåklokkene ,og når den er ferdigblomstret retter den seg opp og viser et skikkelig bustehode hi hi

Det er så viktig å ha slike blomsterenger ,det tipper jeg dere er enige med meg om :=)

14 kommentarer

Siste innlegg