hva er dette ?

God morgen ,nok en dag med blå himmel  så det arbeid i hagen i dag også ,gammel kukopost skal på åkeren så jeg får sådd rødbeter oog kålrot i den ene enden :=)

i går dajeg jobbet i hagen oppdaget jeg noe jeg ikke aner  hva er og ennå mindre hvor havnet det der ? og siden ikke aner hva det er såblir det spennede å følge med på utviklingen

jeg lagde jo et  nytt bedd nedom drivhuset og her hvor disse vekstene kommer plantet jeg revebjeller mener jeg det var ,men husker ikke att jeg plantet annet der så dette var merkelig og kjekt ,liker  overaskelser så får vi se hva dette blir når det kommer i blomst :=)

solsikker sådden dem i drivhuset før vi dro på påsketur  ,var redd dei ikke ville greie seg da  det blir 35 + der ute når sola skinner,men dei hadde klart seg og alle spirte

jeg bærte ut div jeg hadde inne ,praktsolhatt,ryllik og purreløk ,nå har dei hatt en natt ikald drivhus ,ikke sett hvordan det har gått ,er purreløken jeg er mest spendt på da den ikke tåler kulde ,krysser fingrane for att det har gått bra ,første gang jeg sår purreløk

etter hagearbeidet gikk jeg en liten tur ,blir jo stiv i ryggen av bøyingen

varmen dei siste dagene har fått fart på skogen og nå er mange bjørketrær grønne og resten kommer fort etter

heggen er også grønn og  fin nå,er det rart att jeg elsker grønn :=)

tenk å kunne rusle tur kl 15,30 i bare t-skjorte og for bare en uke siden lå her et tykt teppe med snø ,er så herlig

hestehoven som ikke rakk å blomstre før det siste snøfallet blomstrer nå og der kom kvitveisen også ,linerla er på plass rødstrupen også ,det er en herlig tid dere og jeg skal nyte dagen ute i hagen ,ha en fin dag da

 

20 kommentarer

Siste innlegg