hva skjedde

Mai var en varm sommermåned ,så varm att selv jeg la på svøm i fjorden ,men hva skjedde med været da vi gikk over til juni ? er det noen som spøker med oss? jeg bor jo her inne i fjorden under høge fjell og da jeg la meg ii går viste gradestokken bare 5+ ,våknet i dag med nysnø langt ned i fjella ,HALLO det er vel sommer eller? bare tull det dei maser om på nyhetene att temperaturen har blitt varmere på kloden,det har den i hvertfall ikke blitt her hos  oss.

Ja ja vi må leve her og nå og dagen var slett ikke verst i går ,vi benyttet anledningen til å få slått plen da det var tørt ,flaks for snakk om regnbyge som kom til kvelden.

Vi måtte en liten tur på butikken og jeg fikk no lokket mannen til å svippe innom plantasjen :=))

jeg ville ha denne skjønnheten ,rosa rose de rescht ,en gamme rosesort som dufter himmels,remonterer og blir sånn ca 90-120 ca høge og den er herdig til sone 6 altså en sterk rose :=)) nå er ikke vi flinke til å kjøpe bare en ting

den vinrøde solblærespireaen summerwine ble med den får nydelige rose blomster,så var det medlemstilbud ,to for en på løvfellande

da tok jeg

også en skjærsmin snowbelle

jeg plantet en på hver side av piltreet dere ser ,buskene blir opp mot 1,5-2 meter høge ,jeg skal legge papp på gresset bak plattingen og stein oppå da slipper jeg å slåå der ,hagen skal jo være enkel å stelle ,det vil bli som en grønn hekk i bakant av platten og barnebarna elsker å være på den

sjekk den størrelsen vannkanna rommer 5l ,

jeg har 3 sorter hosta ,en fantastisk flott staude og i år har dei så store bladverk att det er et syn ,nå ser jeg frem til blomstringen ,den med tofarga blader har nydelige kvite blomster dei andre er lilla ,og disse holder iallefall ugresset unna

fornøgd med gårsdagen arbeid i hagen :=)) i dag ? tror jeg skal sette noen utepotter inn i drivhuset for veksten har stoppet litt opp grunnet dei kalde nettene

16 kommentarer

Siste innlegg