hverdager

Det er verdager her og dei inneholder alt fra husvask,klesvask og matlaging ikke så spennede å skrive om hver dag :=)

I går tok jeg med strikketøy og taslet over veien til naboen ,der ble jeg helt til det var på tide å komme seg hjem og gjøre litt før mannen kom fra jobb,men da jeg kom hjem og hadde tatt husvasken orket jeg ikke lage middag ,så jeg inviterte mannen med på middag ute ,ja vi hadde uansett planlagt å ta en kvelstur til Hornindal og gjøre helgehandel

helt ok plass for en middag dette ,litt dyrt synes jeg det er her ,men ok en gang iblandt

store nok porsjoner da ,ble mett :=) etter maten handlet vi før vi kjørte hjem igjen .

Jeg baka også i går gluten og melkefrie småkaker med bringebærsylte på

mmm dei var gode :=)

Da jeg stod opp i dag lagde jeg gluten og melkefrie muffins men dei tok jeg ikke bilder av ,jeg venter besøk i morgen og da er det kjekt å halitt å byde på ,og jeg har lovet min svoger en afternoon tea ,da skal der være bittelitt søtt etter snittane :=)

i dag har vi hatt en deilig varm dag ,og jada jeg ser stvet på måleren hi hi ,merkelig alt som dukker opp på bilder hi hi

det har iallefall vært deilig og kanskje dette var en siste smakt av varme på en stund for det står på yr att vi skal ned i 2+ neste uke

oktober hagen i år

jeg og mannen tok en tur ut i beite

beite er ganske mosegrodd siden den ikke har vært i bruk på mange år nå

elva renner gjennom beite

rogna står der så rød og fin ,men bladverket har blåst bort

vi har et par hyllebær tre et i beite og et i hagen ,jeg tok med noen klaser i hånden

godt kledd tross varmen ,men det ble for mye som dere ser :=) ja ja vel hjemme plukket vi litt mer hyllebær i hagen før jeg satt dei på kok

mmm deilig med varm hyllebær toddy eller gløgg om du vil ,jeg har smaksatt saften med hel kanelstang,stjerneanis og nellik det gir en deilig varmen de smak og gjør godt om en føler seg litt pjusk :=)

om jeg er litt fraværende neste uke er det fordi jeg har søsterbesøk neste uke :=)

14 kommentarer

Siste innlegg