hvor ble varmen av

vi hadde joo sommervarme ,koste meg i sola ute og fikk farge på kroppen ,men nå er det regn regn og regn og sånn melloom 10 og 13 + ullkofta er en god venn å ha men nå savner jeg sommerkjolen .

Men selv om det ikke er en varm sommer nå så må en være litt ute alikavel og i går var jeg mye ute ,var bare å kle på seg regnkle

kongslys ,jeg er virkelig glad i denne planten ,jeg fikk en liten enkel for noen år siden og den har spredd seg litt rundt om på gården ,men alle blomstene plaserer seg selv på nydelige steder i hagen og der får dei lov til å stå som denne inntil veggen på det gamle vedahuset vårt :=)

for noen år siden kjøpte jeg en rosa variant den er like vakker men har ikke spredd seg slik som den gule gjør ,jeg har plantet dei rosa og en gul i det nye store beddet mitt ,er så vakkert nå som dei begynner å blomstre

den rosa revebjellen ,for en lykke å oppdage den i beddet mitt

den har etablert seg sammen med denne vakre buskrosen ,dei kler hverandre virkelig godt ikke sant

hosta ,jeg elsker hosta og har 3 forskjellige og denne som er plantet ved elva bak vedhuset er større enn noen gang tidligere ,kan jo være att alt regnet har vært positiv for livet i hagen da :=)

bilder fra turen rundt garden tok jeg ikke ,til det regnet det for mye ,vel hjemme lagde jeg 5 nye rosestikklinger for jeg fikk et par rosegrener med en granne :=)

da har jeg 12 stikklinger i potter og det er bare å håpe på att noen av dem danner røtter :=)

da jeg var godt våt gikk jeg i hus ,jeg satte en brødeig og medan den heva lagde jeg havrekjeks,nesten uten sukker så dei er ikke så veldig søte men fine til en kopp te :=) jeg brukte haregryn og spelt ,søtning er 1 ts honning og tørka hylleblomst som har vært kokt i sukkerlake :=) fungerte helt topp .

Meldingae sa vi skuulle få fint vær i dag men hallo no regner det igjen ,ja ja det kan ennå bli bra ut på dagen og jeg er fortsatt forkjøla ,skal uansett kle meg og gå en tuur ut ,ha en fin dag da

25 kommentarer

Siste innlegg