hvor kom du fra ?

som dei fleste av dere hvet så anla jeg et nytt blomsterbedd i fjor høst ,la papp og friskutt rett på gresset og så plantet jeg litt i fjor høst og noe flyttet jeg i vår ,det har således vært et fint bedd i sommer.

Jeg ble jo forundret over en blomst jeg ikke hadde plantet ,og etter mye tenking så kom jeg til att det var blomst fra noen løk jeg satte for mange år siden ,ikke der dei dukket opp men et 2-3 meter lengre oppe ,og hvordan dei havnet nede i det nye bedde får jeg aldri svar på .

Så skulle jeg da ta et bilde i bedde mitt i dag ,jeg hadde sådd solsikkefrø av en lav sort

du ser den vesle som titter frem ved siden av steinen helt nede ved bakken ,ja slik var dei alle ,men så vokste en seg kjempestor og nå er den nesten ferdig utsprungen

utrolig vakker og helt ok att en vokste seg stor og fin selv om jeg bare sådde frø til lav sort :=)

jeg oppdaget att ballblomen som blomstrer tidlig vår plutselig hadde begynt å blomste på ny ,det har jeg ikke opplevd før :=) og det var da jeg såg det rosa og jeg sier bare ,hvor kommer du fra ?

har du sett for en vakker lilje og ennå er der flere knopper,det rare er att jeg nok en gang ikke aner hvordan blomsten har havnet her,for jeg kan virkelig ikke minnast å ha plantet denne ,jeg har en bok jeg skriver ned alle nye planter jeg kjøper og jeg har virkelig ikke kjøpt lilje,men jeg er takknemlig alikavel for denne var vakker så får det bare være slik da att det dukker opp noen planter i beddet mitt som jeg ikke aner hvor kommer fra ,litt mysterie er helt ok :=)

12 kommentarer

Siste innlegg