i dag var jeg heldige

I dag skulle det regne ,men det var fint da jeg sto opp og det var deilig sommervarmt ute ,jeg hadde ingen planer om hagearbeid i dag og tok dermed soppkurven og gikk til skogen

det har vært en våt sommer her jeg boor og da skulle en tro det bugna med sopp ,sånn er det ikke det er utrolig lite ,jeg fant litt,såpass at det dekket bunnen på kurven så tenker jeg att sesongen er over når den skulle ha begynt

for som dere ser her har mange trær falt over ende siden sist høst og jeg sliter med å krype under eller klatre over og når det er lite å finne blir det mer travelt enn kos ,iallefall i denne skogen :=)

noen få kantareller og traktkantareller ,dei ligger fortsatt på kjøkkenbordet,tenkte å steke dem i dag men så langt har jeg ikke kommet

men disse stekte jeg ,ble piggsopp til venste 1 blodrød ildsopp og noen svartbrune rørsopp men dei fleste av dei sistnevnte var mark i og ble kastet

jeg delte soppen i biter og stekte dem ,så tenkte jeg det kunne være godt med løk i så jeg gikk ut i hagen og hentet en purreløk ,det fikk steke videre sammen

rørte sammen et par egg og helte over så ble det en god lunch i dag ,og dette går fint å lage av sopp kjøpt på butikken også :=)

fortsatt var det tidlig dag og sola skinte,da tenkte eg på purreløken jeg hadde vært ute i hagen oog hentet ,hvorfor ikke bare ta inn alle ,som tenkt så gjort

ferdig vasket og kuttet i biter så kan jeg fryse det og ha til supper utover høsten ,jeg har jo mange purreløk som jeg flyttet fra grønnsakshagen til urtehagen men dei skal få stå tenkte eg.

Nå var ennå en pallekarm (3 i høgd) tom for grønnsaker ,siden det var tørt og fint og midt på dag tok eg like godt og spadde den tørre jorda i trillebår og trillet det ned til urtehagen

det ble nok til å fylle dei tre pallekarmane jeg la ut i går ,nå hadde jo jeg litt jord i dem i går kveld også og fikk gjort dem ferdige i dag

da er alle pallekarmane som jeg skal ha i urtehagen fylt opp med jord og klare for å bli sådd i til våren ,dei lange bdda er ikke ferdige det er mannens prosjekt så dei står no sånn :=) er uansett meget fornøgde .

Jeg gikk inn og tok en dusj ,svett og følte det krela av flått på meg ,en beit seg fast og 3 fjernet eg uten att dei beit seg fast ,usj .

Så nå var jeg ferdig med både skogstur og hagearbeid og da jeg var ferdig å dusje ja da kom regnet ,jeg kunne jo ikke vært heldigere i dag :=) våt jord er jo tung jord hi hi ,tørr jord er lett å jobbe med ,godt å ha flaks noen ganger

12 kommentarer

Siste innlegg