I lomma

her regnet det først på dagen da ble jeg sittande og strikke,men en kan ikke bare sitte så jeg kledde meg for en tur ut,og i lomma puttet jeg en vaskepose for bh :=) en kan gjerne flire av det men det er slettes ikke dumt å ha en slik i lomma skal jeg fortelle dere .

Nå kan jeg trakke på flate veien,men det er bedre for kroppen å gå i skogen,får litt mer trim der :=) og på denne tid av året hvet jeg aldrig hva jeg snubler borti,derfor en vaskepose i lommen

Jeg gikk ikke langt i dag før den måtte frem for omtrent sånn rett over natten har det poppet opp fin sopp ,det jeg plukket og la ut på siste innlegg ser jo fint ut på bilde,men da jeg kløvde dem i to var dei fulle av mark,så det var lite til gryta,i dag derimot kunne jeg ta i bruk alt,ikke en mark å se :=)

det første jeg går meg på er traktkantareller,jeg hadde ikke planer om å se etter dem før uti september,men fikk en fin mengde av dem i dag,og nå er dei i sopptørkeren ,for jeg bruker å tørke traktkantarellane

steinsopp,stor var denne men fin ,den ligger på steikepanna no ilag med et par stk til

noen er kun for bilde,disse to aner jeg ikke hva heter men en ting hvet jeg og det er att dei ikke er matsopp

nok en steinsoppfast og fin :=) jeg snur og rusler ut av skogen,jeg ble svett men da har jeg fått god trim tenker eg

nyper skal titte på disse ,er dei fri for mark kan det være att jeg plukker noen,før plukket jeg masse,men dei siste åra har dei vært fulle av mark,men vi liker meget godt nypemarmelade,så da skal jeg sjekke for i år ser disse fine ut :=)

fin fangst,vaskeposen kom godt med for dette hadde jeg faktisk ikke ventet da jeg gikk ut i dag :=)

På brettet har jeg traktkantareller,kantareller,blek piggsopp,rødskrubb,steinsopp og blodrød rørsopp :=)

Og nå skinner jammen sola også

 

15 kommentarer

Siste innlegg