Igår skjedde det

God morgen,ja i går hadde vi en varm dag,det ble for varmt her hjemme ,så jeg tok tidlig med meg et lite strikk mobilen og badesko,så puslet jeg meg ned til sjøen,låste opp naustet for å finne en stol og der var det akkurat passe svalt til å kunne hygge seg,nå kom min gamle svigermor også ruslande så strikket ble lagt til sides og vi hadde et hyggelig praterlag,da det var tid for lunch gikk vi sammen opp igjen,da blir jeg oppmerksom på fuglehuset med blåmeis i ,et lite hode stikker ut ,fuglungene ville se litt mer av verden,men ennå kom mamma og pappa med mat og matet i døråpningen

blåmeisungen har ikke fått blå hette på hodet ennå,men den piper så vakker med en spe liten tone

jeg blir hjemme en liten stund,svigermor ble invitert til kaffe i solveggen med en av naboane,jeg skulle passe opp to tantejenter som ville besøke bestemoren sin slik att jeg kunne sende dem ned etter henne ,da jentene kom ville jeg ned til sjøen igjen ,men det var en sloik spe liten kvitter utenfor døra vår,jeg sette meg ned og tittet båd vel og lenge,så kommer blåmeisen og jeg ser hvor den lander,det var ikke i fuglekassen men rett fremføre meg

blåmeisungene hadde tatt spranget og forlatt fuglehuset,en av dem stod der så fint i muren oppom huset vårt,noe så vakkert

disse små har ikke lært å være redde for meg ennå,dei sitter bare musestille og denne tittet rett inn i kamera :=) jeg måtte bortom grønnsakshagen og sette på vannspreder og der telte jeg 3-4 små blåmeisunger,ikke lett for mor og far nå når ungene er litt mere spredt :=)

Det var koselig å få være med på den første dagen til disse små når dei forlot fuglekassen .

Jeg rusler ned til sjøen igjen ,der nyter jeg timene og glemmer helt klokka,for der kommer min mann fra jobb og middagen var ikke klar ,jeg sitter på opp igjen ,det ble stekte fiskekaker på brødskiva ,mannen skulle på et møte så maten måtte være av den raske varianten.

Siden jeg ble alene igjen ruslet jeg nok en gang ned til sjøen ,svigerinne og svoger hadde kommet så jeg gikk til rorbua,der kom svigermor og tantejentene også dei er 20 år ,og når mannen kom fra møte dukket hanogså opp :=) det ble en trivelig sommerkveld,varm og god så varm att jeg måtte sitte litt i skyggen noen bada da

men det er for dei spesielle for brrr vannet er virkelig iskaldt med masse snøsmelting rett i fjorden

Kl blesnart 22 før vi takket for laget og gikk hjem ,en hel dag nede ved sjøen det var deilig :=)

 

8 kommentarer

Siste innlegg